Petterj Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 jasså.. noen fler med erfaringer? skrik ut i vei :) Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Kjøp deg en løs aksel å bygg sperre i den, bytt alle lagre, tetninger og foringer mens du er igang så veit du at du har en aksel i bra stand. Dette gjorde ikke jeg og fant ut etter at akselen satt i bilen at pinjonglageret var dårlig. 90% av gangene kan man bruke opp igjen de gamle sjimsene, dette ser du med fargestoff på skjeringene i tennene. Det skal være grep på midten av tennene på ca 10mm. forspennet på pinjonglageret er ikke lett å måle, men flensen på pinjongen skal strammes til med ca 240Nm. På min subbet føleren i kronhjulet, men jeg bare kappet bort innerdelen av følerern siden jeg har wire på kassa. Pass på brenseskjoldene dine hvis de er hele, koster 650kr stykke på volvo! Er en del plunder dette. Foringene er en drittjobb, lagrene er en drittjobb og sjimsing er eventuelt en drittjobb. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 240Nm!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 ska man bruke orginale utvekslinga på en sperre klump man kjøper...behøver man ikke shimse pinjongen....de er jo ferdig tilslitte hverandre Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
permlang Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 hvordan diff er dette?hørt at man kan sette i en dana truectrack diff også uten å shimse.. men fungerer det greit nok? hva er egentlig poenget med å shimse opp? Ja, jeg har samme problemet her. har montert ny bakstilling med 1031 bakaksel med true track. Denne var kjørt litt med, men ikke shimset. tok en liten test tur i går. det var utrolig artig, selv med bare 116. ikke fått i turbomotoren enda. Men problemet er vel at den sperrer hele tiden. er det derfor det skal shimses, skal vel skrus med et visst forspenn osv.?? ER DET INGEN SOM HAR NOEN TEGNINGER/BRUKSAMVISNING PÅ SHIMSING, leter på nettet, men finner ingen tips på hvordan jeg skal gjøre det, ingen som har drevet med dette på verkstedet heller. Hadde satt utrolig stor pris på svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Ta å send en pm til euro-96 og hør hvordan han gjør det, er ikke sikkert at han gidder å fortelle deg det men. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
permlang Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Ta å send en pm til euro-96 og hør hvordan han gjør det, er ikke sikkert at han gidder å fortelle deg det men. takk, skal høre med han jeg. trengs. ikke noen god lyd i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Hvis noen som kan dette, gidder å svare på dette over pm, så legg det ut! Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Send akslene deres til euro96 ;) han tar 1000 kr og er VELDIG flink :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Jeg kom til å tenke på at jeg spurte om det var mye jobb og sånn en gang i tia, da fikk jeg dette til svar: Det krever spesialverktøy og ikke minst erfaring. Og god tid,for det er mye jobb å få dette riktig. Du kan helt sikkert greie dette selv,vet mange som har gjort dette på egenhånd,men i ettertid har noen av de blitt plaget med ulyder og mye spon i olja pga feil klaring osv. Så for meg er det ikke vanskelig,men som sagt,det er mye jobb. Når du først skal bruke så mye penger på truetrac og greier, så hvorfor ikke koste på litt ekstra for å få det skikkelig? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
permlang Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 fikk tatt ut sperra i kveld, var ikke my jobb. litt slit med at shimsene sitter på innsiden av lagrene, men med bra verktøy var ikke dette noe problem. brukte "kontktspray" og kontrollerte at det ble bra, nå gåt pinjongen og kronhjulet mye bedre. selv om jeg gjorde dette selv. så er jeg meget sikker på at det ble ganske bra, vime lyden er borte, og slarken er borte. den var montert uten noe forspenn på lageret. men tror det ble bra nå. vanskelig å vite hvor mye spenn det er. men som sakt, alle mine problemer er nå løst. men ser jo den emilhetty. tror nok jeg skal ta den med til noen som vet hva de snakker om når jeg skal ha i motoren om noen mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.