Gå til innhold

Fikk mail ang lavere Bensinpris !!

Ranger emnet


Ja__9

Anbefalte innlegg

Det er ikke jeg som har skrevet og står heller ikke annsvarlig til noe av dette. Jan Inge

 

Hei, Jag har hørt, at bensinprisen i løpet av kort tid kan bli NOK 17,00

 

Page 2

Vil du, at bensinprisen heller skal senkes? Det er mulig!Men man må handle NÅ!På riktig måte!

 

Page 3

I Frankrike forsøkte noen å presse oljeselskapene ved ikke å kjøpe bensin på bestemte dager. Direktørene lo, for de visste att bensinen, som ikke ble kjøpt på mandager, ble kjøpt på tirsdager...

 

Page 4

Noen har kommet på en idé, som kan fungere. Om vi virkelig vil. Les videre og bli en av oss!

 

Page 5

Bensinen koster i dag ca. 13,00 NOK/liter Vi vet alle, att oljeselskapene gjør kjempeprofitt.

 

Page 6

Forsøk å huske, når prisen steg til 10,00 NOK. Da påstod man, att oljen holdt på å ta slutt. I dag forsøker man ikke en gang å påstå at oljen er på vei til å ta slutt – det finnes mere olje i dag, enn for 35 år siden och da kostet bensinen 2 kr literen ...

 

Page 7

Vi må bli mer agressive og vise, at forbrukerne kan gjøre noe. At kunden kan ha rett! Den eneste måten er å slå der det gjør mest vondt: Lommeboka! Det kan vi gjøre!

 

Page 8

Hvordan?

 

Page 9

Vi behøver alle våre biler og vi må kjøpe vår bensin. Men vi kan påvirke prisen: Hvis vi står sammen kan vi starte en Priskrig!!! Bensinpris

 

Page 10

Vi foreslår: At vi ikke Kjøper bensin Av de 2 største selskapene: Statoil eller Shell

 

Page 11

Tenk! Når de 2 største selskapene ikke lykkes å selge bensin lenger, blir de tvunget til å senke prisen, for å få kundene tilbake. Dette fører til priskrig og alle andre selskap vil bli tvunget til å følge med. Men, for å kunne lykkes, må vi nå hundretusentalls Statoil og Shell* kunder. Og alle må samarbeide.

 

Page 12

Vi gjør dette!Også medfirmabiler!

 

Page 13

Jag sender dette til 30 personer. Dersom alle sender dette videre til 10 personer, har vi allerede nådd 300. Och når disse 300 sender til sine 3000 bekjente… Har vi nådd 3 000 000 o.s.v.… Du forstår hva jeg mener?

 

Page 14

Hvis alle sender dette videre i løpet av en dag, har vi på en uke nådd 300 Millioner mennesker, I en priskrig mot oljeselskapene!

 

Page 15

Ja, vi kan vinne, men...

 

Page 16

det er Viktig At vi ikke kjøper vår bensin på Statoil eller Shells stasjoner For å komme videre med dette ber vi deg: Send dette videreKan vi regne med deg?

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også lest dette, og jeg er ikke avhengig av å fylle hos shell eller staoil. Så jeg er med på å prøve jeg. Faen så sykt at andre land skal få vårt drivstoff billigere enn oss selv syns jeg. Men... Kanskje jeg er litt trangsynt og da.

 

Jeg er hvertfall helt enig med deg :) fyller selv bare på Hydro Texaco for der har jeg litt rabatt pr liter :D

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt. Det er ikke bensinstasjonene som må presse prisen ned, da dette vil ha altfor liten betydning for pris, det er avgiftene til staten vi må knekke.

 

Men når det er sagt, hvem her enn de som ikke har noe annet valg fyller på de dyreste stasjonene i landet? Jet,Uno-x og andre "billig" stasjoner burde da være selvskrevet for bilavhengige...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en liten glipp i det der.

Har noen sjekket hva staten tar av av de 13 kr??

etter det jeg har hørt tar de oppmot 12 i avgifter. selvskapene ville tjent mer penger på å selge bensinen og diesel for 2.5 kr literen uten avgifter en hva de tjener på å selge den for 13+ med avgifter.

 

denne prisøkningen kommer også til å ramme innlande hardest der de kommer til å doble prisene pga av lang transports rute.

 

Jeg personlig hadde heller gått for vrien å la bilen stå å bli hjemme en dag eller fler fra jobb! hadde alle gått med på dette hadde handels nette i Norge blitt lammet og de måtte gjort noe for å få det opp å gå.

 

PS. jeg er ikke arbeidsky, men er ille når 1/3 av lønna mi går til drivstoff utgifter slik at jeg kommer meg på jobb.

å vi har faen ikke skikkelige veier en gang.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tjener du ekstremt dårlig, har utrolig lang vei til jobb, har en unødvendig stor motor eller drivstofflekasje...

 

tjener ikke ekstremt dårlig, har ikke veldig lang vei til jobb

har heller ikke stor motor eller bensin lekasje. men jeg står i kø som flytter seg kanksje 1km/t hver vei å på tomgang bruker bilen mer en ved kjøring. samtidig at veiene er så ræva at det gjør vondt bare å tenke på det hehe. men skal innrømme at 1/3 var litt overdrivi. si 1/5 del så tenker jeg det stemmer litt mer å det er det litt mer kjøring en te å fra jobb hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12kr var vel litt drøy da men. Det er vel rundt 8kr som går rett i avgifter nå men sier ikke det med noe sikkerhet.

 

På min kjøring som er ca 80mil i uka, kun til og fra jobb, og 4 uker i måneden (ca beregnet da...) med en pris på 13kr literen blir utgiftene 3500kr i måneden. Når da 2100kr (med 8kr i avgifter) går tilbake til staten etter at de allerede har tatt godt med skatt av pengene burde man forstå at noe e galt.

 

Men, når det er sagt, jeg tviler på at folket kommer til å klare å stå sammen for å gjøre noe mot dette. Ser stadig grupper og protester på (manglede)styring av landet, men det roer seg etterhvert. Vi klarer ikke å stå sammen mot makten. Vi får bare håpe at folket velger inn FRP neste år. Man kan alltid drømme...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12kr var vel litt drøy da men. Det er vel rundt 8kr som går rett i avgifter nå men sier ikke det med noe sikkerhet.

 

På min kjøring som er ca 80mil i uka, kun til og fra jobb, og 4 uker i måneden (ca beregnet da...) med en pris på 13kr literen blir utgiftene 3500kr i måneden. Når da 2100kr (med 8kr i avgifter) går tilbake til staten etter at de allerede har tatt godt med skatt av pengene burde man forstå at noe e galt.

 

Men, når det er sagt, jeg tviler på at folket kommer til å klare å stå sammen for å gjøre noe mot dette. Ser stadig grupper og protester på (manglede)styring av landet, men det roer seg etterhvert. Vi klarer ikke å stå sammen mot makten. Vi får bare håpe at folket velger inn FRP neste år. Man kan alltid drømme...

 

ja tror nok også at rundt 8kr stemmer mer en 12kr i avgifter til staten.

lurer så på hvorfor vi ikke klarer det samme som frankrike og andre land.

 

å hva som hadde skjedd hvis alle transport hadde stoppet, ingen på jobb, ingen får post, varer, seff utryknings kjøretøynen måtte jo fått lov å frese rundt.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår