Gå til innhold

Gjør noe med bensinprisen!!

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

for meg er det ikke det at det er så svindyrt, men at staten tar så jævla mye av det! å putter jo nesten alt rett i lomma!

 

også jævla sleipt å gå ut i media å si at diselbil er så mye miljøvennelig enn bensinbiler, og senker avgifter på disel biler, året etter stiger faen meg prisen noe helt jævlig! å de tjener så jævlig godt på det!

 

"Nesten alt" var jo en voldsom overdrivelse. Jeg kan ikke se at det skulle være bedre om oljeselskapene tok nesten alt. Da hadde du jo aldri sett noe til de pengene igjen.

 

Den gangen engangsavgiften på dieselbiler gikk ned, ble det gjort veldig klart at dieselbiler kom til å bli dyrere i drift ganske snart. Prisen har forøvrig ikke steget helt jævlig. Avgiften på diesel har vel gått opp 20øre fra før og 10 nye nå snart, pluss en neglisjerbar endring i årsavgiften. Resten av økningen er økning i produktprisen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Den gangen engangsavgiften på dieselbiler gikk ned, ble det gjort veldig klart at dieselbiler kom til å bli dyrere i drift ganske snart. .

HVOR ble det gjort veldig klart? Jeg snakker med folk hver eneste dag som føler seg lurt, så at det ble gjort veldig klart tror jeg ikke noe på

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble diskutert i media, husker at vi også diskuterte det her i fjor. Kom ikke som noe sjokk da jeg hørte om det nå. Ble ikke årsavgiften justert noe opp for dieselbiler i år og, eller er det feil?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble diskutert i media, husker at vi også diskuterte det her i fjor. Kom ikke som noe sjokk da jeg hørte om det nå. Ble ikke årsavgiften justert noe opp for dieselbiler i år og, eller er det feil?

 

 

Eirik

 

Stemmer.

 

Glad jeg konverterte til(større) bensinmotor i bil'n jeg.. :D Og ikke noe diesel-greier, literprisen der ligger jo jevnt på 13.80 nå... :(

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen andre Redaksjon En (var det ikke det det var?) i går med Siv Jensen og en Sv-politiker? Jensen lot jo selvsagt ikke ham korrigere henne (ikke at han prøvde heller), men avbrøt ham så det sang. Blir så provosert av hu dama..

Uansett, hun sa at bensin er 7-8.000 kronere dyrere i gjennomsnitt i året. Enn hva, Siv? Enn for 20 år siden? Logisk brist fra Frp. Sv hadde noen gode poenger, vi slipper å jobbe så mange timer i Norge som de må i andre land for å få kjøpt samme mengde bensin. Han bemerket også at den nåværende regjeringen ikke har økt avgiftene noe nevneverdig. Litt håpløst da heller ikke han backer opp utsagn med fakta, men det er iallfall interessant det han sier.

På Toll- og Avgiftsdirektoratets hjemmesider ser det ut som om bensin- og CO2-avgiftene ikke er prosentvis beregnet. Noen som har peiling her? For dersom det var prosentvis beregnede avgifter vil jo økning i oljepriser, lokal konkurranse, råvareandelen og hvor man bor påvirke avgiftene. Vi må forresten huske på at dette iallfall også bestemmer bensinprisen uansett hvordan man beregner avgifter.

 

Skulle vært interessant å se hvor mye gjennomsnittsmannen i Norge må jobbe for å kunne betale for 10 liter bensin kontra en i Sverige. Tror Norge hadde kommet bedre ut, selv med høyere bensinpriser, da inflasjon og lønningsnivå er langt viktigere enn høye avgifter i seg selv.

 

 

Eirik

 

Jeg blir provosert av sånne sosialister som deg jeg:) Du syns vel det er helt okay med høy bensinpris? Jeg blir så glad av den dama jeg, siden ho er den eneste som tør i å si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår