Gå til innhold

Bytte av fjærer - 98 A3 1,8 12.000,-!!

Ranger emnet


cashgrow

Anbefalte innlegg

Hei!

Min A3 er på Møller bilskadesenter på rud for å få fixet karosseriet etter en ulykke, idag ringte de meg å fortalte at den ene fjæra på høyre side foran var knukket og burde byttes, Da jeg spurte om pris sa han at de burde bytte på begge sider + skifte noen pakninger på toppen av støtdemperen og dette ville koste ca. 12.000,- er ikke dette helt hinsides mye penger for bytte av fjærer, nå har ikke jeg så greie på å mekke bil, men etter et par søk på nettet fant jeg ut at det burde kanskje ligge på en max 2000,- Noen som har peiling?

 

-Aleks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte inn på verksted til slutt når jeg skulle ha senkesettet på bilen fordi jeg mangla verktøy til å få av spindelen å greier..

 

måtte ut med 3500 spenn for hele jobben. da hadde jeg settet selv da.

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet til coilovers, altså fjærer+dempere.

 

jeg har senket bil før, men på denna så var understellet helt mongo..

måtte ut med hele spindelen for å få ner demperne. så anbefaler å stå et sted med masse verktøy tilgjengelig:)

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000 hørtes helt vilt ut! Ring norskbildelsenter.no og kjøp deg delene du trenger der. Så oppsøker du nærmeste Snapdrive/Quickparnter etc. verksted i nærheten og be dem gjøre jobben. Da kommer du på halve prisen! Det tør jeg nesten garantere!

Merkeverksteder er så inni helvete dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.000 var en drøy pris ja, det tar ikke så lang tid å bytte dempere på en A3 og prisen på demperene er heller ikke så ille...

 

ikke rart verkstedene soper inn penger! :(

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den prisen virker det som om de har inkludert nye dempere også, trur neppe et par fjører kan koste så fryktelig mye. Og demonterina i seg selv kan da ikke ta så lang tid heller da de sitter på riktig verktøy.

 

Her ville jeg helt klart sjekka med et annet verksted.

 

Jeg demonterte demperne selv da jeg byttet om til KW.. Noe knotete men fikk de ut til slutt uten å ta av spindelen.

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår