Gå til innhold

Motor som fusker (fortsatt)


Lars N

Anbefalte innlegg

Nå gjelder det bare å få unna en eksamen så skal jeg få sett på bilen. Kjørte en tur til stavern med den i helgen og når vi hadde fått lastet opp bilen med litt vekt og kommet oss avgårde begynte den å bli helt sinnsykt dårlig, null effekt omtrent, fusker som en gal hvis man ikke har full gass eller null gass. Ser ut som Ace Ventura på motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke ferdig utdannet mekaniker eller noe, men jeg tror nok du kan ta deg en god faen på at motoren ikke har særlig bra av det heller :\

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke ferdig utdannet mekaniker eller noe, men jeg tror nok du kan ta deg en god faen på at motoren ikke har særlig bra av det heller :\

 

Det skal jeg si meg ganske enig i, men må man så må man...

Var veldig bra, helt til lierbakkene på vei hjem, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tid til å sette meg inn i problemene, takker for masse råd på veien.

 

Det viste seg å være en blanding av falskluft og plugger som skapte de værste problemene. Fikk fjernet falskluften som jeg fant også skulel jeg ta ut pluggene for en rengjøring før jeg kjøpte nye, de hadde kun gått 15000 km ca. Da jeg begynte å rense pluggen knakk den ene av plugene i to, og man kunne tydelig se rust angrep på metallet som går inne i porselensdelen. Da var det ikke annet å gjøre en å dra å kjøpe nye plugger og teste ut resultatet, all fuskingen på vanlig kjøring er borte, men er noe tendenser ved hardt pådrag rundt i visse turtall. Skal få kjøpt inn en bensintrykksmåler å få sjekket om pumpen klarer å levere trykker, fikk bare renset kontakter og sjekket leveringsmengde i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo bra at mesteparten av problemene løste seg :) Hva plugger har du kjøpt da? Du må passe på varme\kalde plugger; hvis det blir feil vil du begynne og kjøre fett\magert... Anbefaler også 4elektroders plugger; varer mye lengre.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte de "Equem" (garantert skrive feil) som skal være til bilen, husker ikke nummeret for øyeblikket.

Tenkte jeg skulle 4 elektroder når jeg har fått tatt det siste småsjafset. Ligger en feilkode inne på hjernen som jeg skal få lest av.

Kan hende de sier meg noe mer om hva som er galt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da driver jeg å prøver å finne siste tingene som er ighjen, virker som et evighetsprosjekt. Fikk tatt ut feilkode og om noen kjenner til det var det feilkode #51 og der stod det sjekk tilstand på inj,dyser, benzintryk og utstoed.el.sonde.

 

Snakket med citroen de mente det kunne være lambdasonden men er ikke sikker da jeg har byttet denne mellom noen en annen jeg hadde som har fungert bra på den tidligere bilen. Noen ideer?

Noen som vet hva utstoed.el.sonde kan være eller er det lambdasonden?

 

Bilen går ganske greit, men kan begynne å fuske under belastning, og hoster og harker litt under oppstart, kan virke som den drukner litt av og til under oppstart og slukner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lambdasonden det refereres til her, men den feilkoden er nok litt generell er jeg redd. Den indikerer at det er noe feil med blandingsforholdet luft/bensin. Det du kan gjøre er å ta ut dyserampen med dyser, la bensinslangene sitte på og dra bilen på starteren. Se så om sprøytebildet er likt på alle dysene...

 

Det skal gjøres, ser man det veldig tydelig? Er det noen steder man feks kan se noen eksempler på hvordan det skal være ikke være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bensintrykket endelig blitt sjekket ordenltig og var ok, og forresten hold dere langt unna Biltema sin bensintrykk tester, ingen ting som fungerer på den, ikke en gang måleskalaen.

Dysene ble også tatt ut inspisert og sett på sprøytebildet. Var somde skulle være.

Men fant ut at spjeldpotensimeteret ikke var som det skulle være. Håper det kan være grunnen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hei,

Jeg har ikke så god peiling på bil, men jeg hat hatt et lignende problem på den gamle bilen min(Mitsubishi). Da hjalp det å tørke litt inni fordelerlokket med en fille. Tror det skyldtes fukt der inne.

Disse bilene er vel strengt tatt fordelerløse, men bra forslag :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår