Gå til innhold

bmw om vinteren?

Ranger emnet


Keikooo

Anbefalte innlegg

er bmw en bra vinterbil?

tenker da først og fremst på driftsikkerhet med bakhjulstrekk.

har en 2 mnd gammel baby, så er viktig at man ikke seiler sin egen sjø i enhver sving etc.

 

snuser litt på en 2001+ e46 320i, av den med rekke 6'er, så hadde vært greit å hørt hva dere mener, både om bilen og hvordan den er på vinteren.

 

å btw: "drit i sikkerheten, bakhjulstrekk og vinter er dritfett" er ikke et svar

 

 

takker for alt av svar og innspill.

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreegenskapene på en E 46 på vinterføre står nok ikke tilbake for noen fremhjulstrekkere gitt.

Selve fremkommeligheten er en liten tanke dårligere, men ved normal kjøring er det ikke noe problem i det hele tatt.

T.o.m. Sierra og 240 ble kjørt av voksne folk en gang i tiden

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de litt nyere har du da antispinn/antitraction, som jeg vil påstå fungerer rimelig greit. Er da alt etter hvordan man kjører å :)

 

 

 

Kjøreegenskapene på en E 46 på vinterføre står nok ikke tilbake for noen fremhjulstrekkere gitt.

Selve fremkommeligheten er en liten tanke dårligere, men ved normal kjøring er det ikke noe problem i det hele tatt.

T.o.m. Sierra og 240 ble kjørt av voksne folk en gang i tiden

 

det jeg tenkte:)

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2002 E46 320.. og med DSC (anitmoro) på klarer du ikke få sleng på den med mindre du kjører helt tulling. Og siden bilen er så godt balansert, så får du mange hint om hva som skjer, da det først slipper er det uten dramatikk. dog DSC har nok allerede stoppet det før du merker noe. fremkommeligheten er bra synes jeg, kommet opp alle de bakkene jeg har prøvd meg på.. Gode dekk er jo et must uansett bil.. Ikke noe å tenke på, E46 er en veldig god bil å kjøre.. løp og kjøp..

Bmw " The Ultimate Driving Machine"

E30Cosworth.no

Prosjekt: BMW E30 Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal få noen problemer med en E46 som har antiskrens system.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo eventuelt vurdere en X også?

 

fant ikke så mange som lå ute for salg, å de som gjorde det var rimelig mye dyrere enn det pengboken min tilsier.

 

Jeg har en 2002 E46 320.. og med DSC (anitmoro) på klarer du ikke få sleng på den med mindre du kjører helt tulling. Og siden bilen er så godt balansert, så får du mange hint om hva som skjer, da det først slipper er det uten dramatikk. dog DSC har nok allerede stoppet det før du merker noe. fremkommeligheten er bra synes jeg, kommet opp alle de bakkene jeg har prøvd meg på.. Gode dekk er jo et must uansett bil.. Ikke noe å tenke på, E46 er en veldig god bil å kjøre.. løp og kjøp..

 

høres veldig lovende ut:)

 

Tror ikke du skal få noen problemer med en E46 som har antiskrens system.

 

goodie goodie.

 

 

 

 

Mye må man ut med sånn ca for en 320i 2001 og oppover?

må være skinseter og vil helst ha automatgir.

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok et bra eksemplar til 200k med 2,2literen :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at rwd på vinteren er noe dritt er nok oppspinn produsert av en honda-entusiast e.l.

Jeg personlig syntes en rwd bil er mye lettere å kontrollere på glatta, mye mtp at de hjula som slipper ikke er de som styrer bilen. Så om den slipper kan man fortsatt manøvrere seg igjenom svinger og dritt uten nevneverdige problemer så lenge man ikke kjører komplett idiot.

Når en fwd bil slipper taket så slipper den fullstendig.

Jeg har både dratt av veien og hatt en del nestensmell med fwd mens bmw'en min (E36 316i compact "ribba edition" helt uten antispinn, antiskrens, antikjørebilenselv osv;)) alltid har holdt seg på asfalten med alle 4 hjula og når jeg har hatt noen nesten-episoder så har det vært min egen feil fordi jeg har kjørt tulling:D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår