Master Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Har fått stor interesse for E39 og går med tanker om å kjøpe en slik. Vil helst ha en 2000 eller 2001 modell. Mest av prismessige grunner. Hva må jeg passe på med de bilene? Ved kjøp av 00 så er det 523 som er mest aktuelt. Ved 01 så er det 520 eller 525. Det skal videre være touring og automat. Er automatkassene gode på de? Hvordan tåler bilene km.stand på nærmere 200k? Har snakket med folk som sier at en bil som er kjørt 180k er bedre enn en som er kjørt f.eks 120k fordi da er slitedeler skiftet ut og bilen fremstår som "ny" igjen. Er det noe i det eller? Vil også ha store hjul. Har tenkt på 18" og 19". Er det noe problem og evt. hvilken dekkdimensjon er bra da uten at det skaper noe som helst problem? Håper noen kan hjelpe en uvitende, men forhåpentligvis en kommende entusiast:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Angående dekkdim er det jo et utall kombinasjoner som passer. I 18 vil f.eks 235/40-18 passe fint med tanke på rulleomkrets. Mange kjører med 255-265 bak i tillegg. Jeg ville heller sett på tilstand på bilen totalt sett enn km-stand. Enkelte slurver mye med vedlikehold, andre har bilene tilnærmet 100% til enhver tid. Automatkassene er sterke, men oljeskift på 100-200.000 km anbefales. BMW hevder kassene har lifetime-olje men det er bare bullshit. Forøvrig en kanongod bil å kjøre med en utrolig komfort. Jeg mener det er et mye bedre alternativ enn tilsvarende A6 eller E-klasse. Ikke spesielt sportslig sammenlignet med 3-serie. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Master Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Takk for informasjonen:) Er mye lettere å se seg om etter bil når en får litt tips. Så det er allmenntilstanden uansett km.stand en må se på ja. Hadde vel vært greit med en NAF-test da kanskje? Eller er det bare nok å se at bilen har fulgt servicene og at de vanlige slitedelene er byttet? For noen sier at jeg ikke må kjøpe bil som er gått langt og visst jeg finner en som er kjørt 120k f.eks så er det for langt. Det betyr at bilen blir for dyr for meg visst jeg skal finne en som er under det. Så bilene ligger på linje med A6 og MB E ja. Det høres jo veldig flott ut. Det med "evighetsolje" reagerte jeg også på. Det må da være bedre å skifte oljen. En olje med ubegrensede smøreegenskaper har ikke jeg hørt om hvertfall. BMW _____________ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Jeg kjøpte en E39 for 2 dager siden. Ble meget impulsivt. Men er knall fornøyd. 265/30/18 bak og 245/40/18 forran Sort skinn og sorte lister isteden for tre. Grom bil Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Jeg hadde en 2001 mod e39. M-tech så den var senka, da kjørte jeg med 285/30/19 bak å 245/35/19 fremme. Funka fint som bare det. Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Master Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Så selv om bilen er senket så er det plass til 285 dekk altså:) Det høres jo lovendes ut. Jeg har veldig lyst til å ha en BMW med M-front. Er det en dyr operasjon eller? Hva koster det å få gjort noe slikt komplett? Takk for alle gode innspill folkens:) BMW _____________________________________________-- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Har hatt min E39 i en uke nå. Dette er feilene jeg har merket. - vindu bak venstre kiler seg - risting mellom 80 - 100 (trolig felger som må balanseres på nytt) - Låssylinder går rundt og rundt og rundt (opplevd kun en gang) - Når jeg kommer med god fart inn i en venstresving (eller aksellrasjonsfelt) så hører jeg en svisj svisj svisj lyd... Vet ikke helt hva det kan være enda.... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.