Gå til innhold

Felgdim. og senk som passer på Golf 4?

Ranger emnet


xGrape

Anbefalte innlegg

Har nettopp handla 4er-Golf, og lurer litt på hvilke felg-dimensjoner og evnt senk som vil se bra ut.

 

Hvilken felg-dim. vil se best ut hvis jeg velger å beholde det originale understellet?

 

Og hva kan jeg evnt gå for hvis jeg ønsker å senke den? Blir det senk så blir ikke justerbart, og jeg vil ha noe som ikke skaper trøbbel på fartsdumper, og som funker like bra sommer som vinter. Ingen skamsenk mao. Hvor mye er det da smart å senke?

 

Noen som har noen bra tråder/gallerier med drøssevis med G4-bilder for litt inspirasjon? Se litt felg design/farger som kan passe :)

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" er optimal størrelse.

 

Hvorfor ikke justerbart?

 

Da må det kanskje bli 18 da :)

 

Grunnen til ikke justerbart er at:

- det koster mer

- jeg gidder som sagt ikke å justere det noen gang

- jeg regner med jeg kan finne noe ikke-justerbart som har en høyde jeg kan være fornøyd med

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Vmaxx på min A3.

Ubehagelig stivt sammen med 18", ene fremdemperen punkterte etter 6 mnd.. + bulk i toppen av dempertårnet da fjørbeinslageret ble knust (utrolig! :S)

Dette er min erfaring.

 

Nå kjører jeg med KW sportsdempere med 50/40 senkefjører og 19" felger, koster litt mer, men jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Vmaxx på min A3.

Ubehagelig stivt sammen med 18", ene fremdemperen punkterte etter 6 mnd.. + bulk i toppen av dempertårnet da fjørbeinslageret ble knust (utrolig! :S)

Dette er min erfaring.

 

Nå kjører jeg med KW sportsdempere med 50/40 senkefjører og 19" felger, koster litt mer, men jeg er fornøyd.

 

Det er klart, man kan jo også kjøpe en FK Silverline X eller et KW variant 3. Koster jo endel mer, men man får jo stort sett det man betaler for?

 

Man får jo feks 60/40 fjører med dempere for 2500,- også da... ;)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår