Gå til innhold

Best rustbeskyttelse

Ranger emnet


CoilOver

Anbefalte innlegg

Har søkt i forumet og noen skriver de sparkler rett på metallet, før de tar på rustbeskyttelse som syregrunning osv.

 

Dette blir jo helt feil?

 

I det metallet utsettes for oksygen og fuktighet i luften, så ruster det. Ingen som har sett rust under sparkel?

 

Så et par spørsmål:

 

1. Skal en ta på rustmelk før sparkling, eller syregrunning?

2. Leste også om en som skrev at en ikke kan sparkle over syregrunning. Kan noen lakkere bekrefte dette?

3. Hva er den store forskjellen på epoxygrunning og syregrunning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på dette om man ikke burde syregrunne før sparkling, å så sparkle oppå syra..

 

MEN, så sliper man jo garantert gjennom syregrunninga her å der mens man holder på, så jeg banker å retter bulken så mye som mulig med mothold å rettefil å så slipe den å sparkle, så syregrunner jeg. RM sier dette er det rette så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår