stian86 Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 har et problem med min Mercedes 190e 2.3L!.. Som jeg har montert turbo på! har fin komp, + at jeg har montert arp studs i toppen! kjører på 0.5bar. Men toppakningen rykker, under "litt" hardkjøring! har veldig liten radiator, og orginal sprut! Noen som har noen meninger?? Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf1600TIC Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Plan toppen og blokka de så funker det nok utmerket :) Også burde du forandre på tenningen.. da du sikkert har tenningsbank vist du kjører med orginal tenning.. Fyll 98 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Kjør også på med dobbel topp pakning.Det hjelper endel,siden bilen din ikke har orginal montert turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 du må ha bedre avkjøling,det er sikkert.har du kikka på temp hvor høy den blir?om motoren har "blit altfor varm"flere gånger da det lønner seg å planslipe toppen.siden den bøyer seg ved altfor høye motor-temp. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 hvor er det den ryker a ?? Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Kjør også på med dobbel topp pakning.Det hjelper endel,siden bilen din ikke har orginal montert turbo. nettopp, for da synker kompresjon. mindre trykk på pakningen da.. ;) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBHauk Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Sjekk ut 190klubben eller MBentusiastklubb.com. Mange som driver med slike ting der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Går det ikke ann å justere tenningen etter hva slags oktan du kjører på med disse bilene? Eller er jeg helt på jordet? Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Det skal gå det! går hvertfall på W190 2.3 16v og W124 2.0L mener jeg.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 du må skaffe deg toppakning som er laget av kobber eller aluminium.da holder den mye lenger.:)som det ser ut det er toppen som er ikke helt flatt.prøv å slipe den det må hjelpe.og så monterer du riktig pakning som nevnt. Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Er vel faktisk noen her på forumet som drev å lagde sånne kobber pakninger til 190! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian86 Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 ja, er nok radiatoren som er alt for liten! så har bestilt meg større!... orginal pakning skal holde til 1.4 i ladetrykk, så det er ikke det som er problemet! har akkurat plana toppen,og bytta pakninga! og stramma boltene med 125nm! så sitter bare å venter på radiator! Er medlem i Mb190klubben også! :) kompen i 2.3 motoren skal være veldig fin, til turbokonvertering! så ser ingen grunn for å kjøre dobbel pakning:) Får bare håpe at det går bra denne gangen! men husker du hvem som lagde kobber pakninger til 190? Og hvor mye en sånn pakning kan koste?? Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Turboed1 kjenner en som lagde pakning! Dem lagde i alu faktisk! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg