Gå til innhold

Tips ang MCS kjøp

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallai MINI entusiaster!

 

Jeg er en fersking til forumet her, men ønsker å komme med en del spørsmål til dere som har peiling på MINI.

Vurderer å føye meg i rekken av MINI eiere, og har i det siste prøvd en MINI Cooper S Park Lane med litt krimskrams av utstyr.

Bilen er en 2006 modell, og det jeg da lurer på er som følger:

- Eier hevder bilen er kjøpt ny i Norge, men den har ikke kjørelys, og man må slå på lys manuelt, er dette normalt for en "norsk" MINI?

- Hva er service intervaller for en 2006 MCS, og hva koster servicene? Når kommer stor servicen og hva koster den?

- Har lest litt om kjente feil i guider om MINI, men det jeg lurer på er hvordan kan jeg prøve å provosere frem disse ulydene og klikkene som enkelte beskriver, og når bør jeg høre etter disse lydene? Hvordan vet jeg om det er noe galt med girkasse og klutch?

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg med disse spørsmålene.

Har dere ellers noen tips til hva jeg bør se etter eller generelle tips blir jeg veldig glad hvis dere deler dem med meg :)

 

mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bilen på verksted i Tyskland og da ble lysene programert om slik at jeg måtte slå dem av og på. Ved neste service i Norge spurte jeg bare om de kunne endre dette slik at det ble normale norske kjøre lys igjen og det kostet 200 kr.

 

Min 2006 har nå gått 35000km og jeg har brukt ca 6000 kr til sammen på service de to gangene den har vært inne. I tillegg har jeg byttet olje to ganger mellom servicene, men det er oftere enn det som står i service indikatoren (det skyldes noen turer på Nürburgring). Normalt vil service intervallene ligge +/- 20000km, men det avhenger litt av kjøringen din.

JCW007

BMW 335cd

SOLGT: Mini Cooper S JCW 2006

Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

6000 bols var jo ikke all verden da. Hadde regnet med siden bilen har kompressor og greier at det var mye som må byttes her og der på servicene.

Det jobbes hardt i spekulatoren for tiden, det vipper mellom en 2006 MCS eller en 05/06 Golf GTI.

Minien har sjarm, mens Golfen mildt sagt er 100 ganger mer praktisk,men koster igjen 40 laken mer enn minien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår