Gå til innhold

Oversikt over rele for Renault Clio '94?


holroy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Før jeg såg at der var et eget forum for Renault Clio, så postet jeg en tråd i "Teknisk"-forumet hvor jeg stiller et spørsmål om hva som kan være galt siden langlyset mitt ikke virker. Lyshornet fungerer, men ikke langlyset...

 

Nå har jeg lest enda mer på nettet, og ting kan tyde på at det kanskje er et rele som er gåent. Og da blir det store spørsmålet hvilket rele er det som brukes for langlys?

 

Er det noen som har en oversikt over hva de ulike releene er for? Og er alle releene i sikringsboks helt like? (Eller sagt med andre ord: Kan jeg prøve meg frem?)

 

Vurderer å nappe alle releene til jeg finner blinklys-releet, og så flytte dette releet over til alle de andre posisjonene for å se om det løser problemet.

 

(Har allerede byttet lysbryteren, og sjekket sikringene (selv om jeg kan se at jeg har langlys når jeg bruker lyshornet!))

 

Takker for alle innspill, som kan sende meg i riktig retning for å få langlysene til å fungere!

 

Vennlig hilsen

Even Holen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, hadde problem med blinking på kjørelysene og spraking fra sikringsboksen på min fantastiske Clio 1.4 rn '96. Fant ut at det var releet lengst til høyre som gir

automatisk kjørelys (når du tar ut dette releet kan nærlys og parklys skrus på fysisk, men jeg sjekka ikke langlyset). Det viste seg at det var irr på polene til releet. Spraya på litt rustfjerner og pussa litt før jeg plugga i releet igjen. Etter dette har jeg ikke hatt noen problemer.

 

Håper dette kan hjelpe.

 

ClioMan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår