Gå til innhold

Mine ener Golfer

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpt meg ener golf nå.

 

En 83 modell, gått 167 tusen.

 

Planene for denne er som følger:

- Ta rusta,bulkene og lakke

- Justerbart senkesett

- Felger (enten 13" som fulgte med eller gti snowflake felger)

- Grille med 2 lykter og chromelist

- Fjerne visker på bakluka og tilhengerfeste

- Få tak i orginalt bra interiør (sort,hvit rutete)

- Skvettlapper

 

Enkelt og greit ikke gjøre noen store forandringer da jeg syns bilene er ganske fine orginale men noe må jo til. Er også student så prøve å gjøre ting rimelige og over tid.

 

Så litt bilder.

Sånn var den.

2461854116_1952434ab5.jpg?v=0

Tok ut teppene, fant no rust i reservehjulsbrønnen.

2461021073_61072981f9.jpg?v=0

fant en vg under teppe under førersete.. fra 1990 faktisk .. hehe

2461021529_8508aa8bdb.jpg?v=0

Felgene var lakkert røde av en eller annen grunn..me dekk fra 81!

2461021733_53aa766ff5.jpg?v=0

Sånn ble den ene med lakk og klarlakk.

2461855722_149cf01132.jpg?v=0

Bytta bensinpåfyllingsrør og ta ut tanken og renske den .. men fikk den ikke ut , sleit lenge med det.. så får gjøre det seinere, men laget en pumpe av en brusflaske en hageslange og en støvsuger og spylte gjennom tanken noen turer. kom en god del møkk og det hjalp på litt..

2464680567_ac1ed1de90.jpg?v=0

Her er bilen på noen 15" jeg hadde hjemme.. hadde ikke andre sommerdekk til den som var ok.

2465512000_e6547aaf94.jpg?v=0

2465512110_ef5a690b7f.jpg?v=0

På denne sia har e pussa ned og lakka opp at der lakken var sprekt. 2464680945_1218953f2b.jpg?v=0

2464681035_bd5219edea.jpg?v=0

Sånn har lakken sprekt på hverside av bilen..

2464681121_98c881e429.jpg?v=0

inni, er setetrekk på den for setene er ikke videre pene.. irritere meg litt det..

2465512568_ee30e9be97.jpg?v=0

 

Ting går neppe så fort da bilen står hjemme hos mor og far mange timer fra her jeg bor.. men ska prøve å få gjort litt i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann, ikke vært inne her på en liten stund jeg. Bilene står hjemme i øyer like ved lillehammer ( jeg studerer i Trondheim) , så ting går ikke så fort.

Men jeg var hjemme en tur forrige uke å ordna litt småtteri.

Fikk tak i grill med chromelist samt et ekstra sett baklamper som ble lakka røde.. så har jeg et sett til godkjenning.. Lampene på

den andre golfen var litt ødelagte så..

 

Uansett.. fikk da gjort litt når e var hjemme ( ble bare en dag eller to med litt ordning).

pussa ned underlista på førersida og tok rusta og lakka opp at.. 2532826171_4550e6653a.jpg?v=0

Sånn ble det, tok som sagt bare under lista.. har nok vært lakka før for var digre flak med sparkel.. jeg har en del jobb i sommer med pussing og lakking..

2532826229_11001019f0.jpg?v=0

Her synes foresten den andre golfen jeg har kjøpt.. kjøpte den først så tenkte å pusse den opp at i sommer, men får se hva som skjer.. virker som karosseriet er ganske bra for rust i alle fall.

2533641160_473d9eb1de.jpg?v=0

2532826179_44f4e8f82a.jpg?v=0

 

Fjerna hengerfeste og bare tok av viskeren intill videre.

fjerna en del gamle ledninger i denna bilen også, har vært kobla alarm osv.. var mye jalla koblinger der gitt hehe..

 

Tru planene i førsteomgang blir å ta no rust, sparkle og lakke.. er så mye småbulker og sprekt lakk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting e lure på foresten til ener guruene. Den temp følern som sitt på radiatoren som bestemmer når radiator vifta skal gå..

Det stod i haynes boka at enten funka den eller så funka den ikke enkelt og greit.. for det jeg lurer på er at hos meg gikk ikke vifta, skifta kabelskoene og da funket den så sikkert bare irr.

Men jeg syns det virker som den går lite og sjeldent.. men så lenge temp målern i bilen ikke er på topp og vifta går en gang i blandt så er det vel ikke noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er kontaktene irra, ettersom det er snakk om helt åpne kabelsko. Om termobryteren er gåen går ikke vifta i det hele tatt og da vil du se at tempmåleren ikke lenger bare kryper oppover;). Normalt ligger nåla rett overfor dioden i tempmåleren. Men ettersom kjølesystemet ikke akkurat er overdimensjonert kryper nåla gjerne oppover ifm. køkjøring på varme sommerdager. Slik er i alle fall vinterbilen min i sommerhalvåret (likedan bil, men med ettermontert GTI oljekjøler av meg).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er kontaktene irra, ettersom det er snakk om helt åpne kabelsko. Om termobryteren er gåen går ikke vifta i det hele tatt og da vil du se at tempmåleren ikke lenger bare kryper oppover;). Normalt ligger nåla rett overfor dioden i tempmåleren. Men ettersom kjølesystemet ikke akkurat er overdimensjonert kryper nåla gjerne oppover ifm. køkjøring på varme sommerdager. Slik er i alle fall vinterbilen min i sommerhalvåret (likedan bil, men med ettermontert GTI oljekjøler av meg).

 

oki det virker fornuftig. Det virker foresten som radiatoren i bilen min stammer fra en 2er golf, for sitter egen tank til frostvæska på den. Er det ikke sånn at de på golf 1 har tank i radiatoren? Men det har vel ikke no å si så lenge vifta går når det er varmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at Nitewlkr har nevnt at han hadde separat ekspansjonstank på den svarte firedørsbilen han hadde før, så det er tydelig at ikke alle Einsere hadde radiator med integrert ekspansjonstank. Fordelen med løsninga du har i bilen er at det da er latterlig lett å oppgradere til den store GTI-/Dieselradiatoren på 51,5cm, ettersom du allerede har riktig vannrør.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

God kveld god kveld, Jeg er litt dårlig til å oppdatere her..

 

Har fått gjort litt småtteri med bilen, klips og list på framskjerm, tatt rust og lakka opp at hele bakskjerm førerside, trekt hathylle og bagasjerom, monterter anlegg (som faktisk spiller ganske bra og greit) samt litt små plukk ellers.

 

Planene de neste ukene er å få tatt resten av rusta og bulkene og lakke opp at, samt at e må sveise et hull i gulvet innafor kanalen som e har funnet (ved jekke feste) , samt at det er litt rusta i hjulbua bak der skvettlapp har sitti samt litt under beskyttelsen.

Tenkte å sveise inn litt der, så lure på om e nesten bare bør kjøpe en fra veng og kappe ut litt og sveise inn..

 

De plastbeskyttelsene er de greie og få på? e tok dem av på andre golfen men døm ville ikke på at, var noen rare klips..

 

Ellers har e bestilt meg tanklokk og tenkte å bestille lita leppe i morra.. så er e på utikk etter felger.. enten 14" pirelli, snowflake evt noe annet (kom over noen allycat i går men lure på om 13" blir smått) , også på utikk etter interiør... dette samt gewind er vel egentlig alle planene.. vil bare bli ferdig me bulker, rust og lakkering før det blir noen store påkostninger.

 

Ska prøve å få knipsa noen bilder i morra :)

 

Hvis noen har p slots, snowflake, interiør eller noe sånt så send meg gjerne en melding her :)

 

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag.

I går var det dags for enda ei økt.. Tok av døra, tok rust på døra (nedkant), framskjerm, bulk fram skjerm, i karmen der døra sitt samt lakka opp at døra innvendig (over trekket der fått mye hakk etter sælan).

 

I dag blir det lita leppe og tanklokk da begynner den i alle fall og bli "hel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål, hører en ulyd når jeg er ute å kjører golfen. Merket det først i kveld, er ikke der hele tiden men i blandt.. virker som kommer fra framhjul, rar surring.. Jeg ser for meg at det er hjullageret kan ikke helt skjønne hva det ellers skulle være da bremsene ikke er spesielt varme så tviler på at de går innpå..

 

Er det lett å skifte hjullager på golfen?

Knipsa foresten noen bilder i kveld, tenkte å slenge ut i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjedd lite en stund gitt.. jobba mye lite tid til bil men har da fått gjort litt.. er jo et "langtidsprosjekt" detta her.. Blir neppe gjort no særlig mer nå før neste sommer da bilen står hjemme hos mor og far.. Planene da er å sandblåse no rust, lakke litt mer, justerbart og felger (13").. men tar ting som det kjem ikke no hastverk.

 

2775251580_5e3a3dbc71.jpg?v=0

2775251596_3ea0a5f680.jpg?v=0

2775251610_9642901c93.jpg?v=0

2775251622_e372cb1167.jpg?v=0

2775251636_f87a7dfca4.jpg?v=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår