Gå til innhold

Eksosanlegg


kromlol

Anbefalte innlegg

Hei, har en 1,8liter mondeo mk1 sedan, som har simons eksosanlegg, dobbelt utblås. Har kjøpt meg en mondeo mk1 2.5 V6, vil eksosanlegget passe på V6'ern?

 

Tviler selv på dette, men er ikke sikker, så tenkte å høre med dere.

 

Syns det var rimelig dau lyd i bilen, til tross for sportseksos fra før.

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei, har en 1,8liter mondeo mk1 sedan, som har simons eksosanlegg, dobbelt utblås. Har kjøpt meg en mondeo mk1 2.5 V6, vil eksosanlegget passe på V6'ern?

 

Tviler selv på dette, men er ikke sikker, så tenkte å høre med dere.

 

Syns det var rimelig dau lyd i bilen, til tross for sportseksos fra før.

 

Dau lyd? Du mener eksosnote, eller lyd generellt? -Bytt til skikkelig rør på innsugssiden + åpent luftfilter; da blir det morro ;)

 

-Er du en av de som er ute etter mest brøl og støy så er det vel bare å gå for raka rør...evt 2,5"/3" utblås på eksisterende sportseksos.

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sportseksos på den fra før av, men skjønner ikke helt meningen med at det er en siste lyddemper på venstre side istedenfor en eksospotte, mister jo alt av lyd. Vil ha litt grovere lyd, ikke noe raka rør. Men vil at man skal kunne høre at man gir på, akkurat nå når man starter bilen så lurer jeg av og til om den starter eller ikke. Er så utrolig stillegående og kjedelig:p

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern den ene potta bak som ikke har utblås da, problem solved. Gjorde dette på min nettop. Fjernet orginalpotta, har effektpotte bak. Alt annet er orginalt. Ble litt bedre, men har lyst på mer lyd. Vurderer decat eller midtre lyddemper, men har hørt det blir mye støy i bilen ettersom den ligger rett under der du sitter ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra og med cat og bakover så er det 2(2!) lyddempere. Lyddemper og eksospotte er akkurat samme betegnelsen, forresten. Dette gjelder i hvertfall på min 98' MK2. Noen mondeo ble levert med en ekstra lyddemper; denne var montert på den ene siden bak, hvor ett rør gik inn, og ett videre ut og over til andre siden av bilen hvor siste lyddemper med UTBLÅS satt.

Hva cat-plassering angår så var den på de første MK2 plassert like etter grenrøret, inne i motrorrommet. Dette er ikke et tilfelle hos meg, hvor cat er plassert ca rett under torpedovegg/førerplass. Kan godt tenkes at det blir noe mer støy og buldring inne i bilen om denne blir erstattet med sports-cat :).

Husk også at det skal være godkjent for bruk på vei, så å bytte ut bakerste potte med rakt rør er IKKE å anbefale i tilfelle teknisk kontroll :P

 

Er vel slik lyd du er ute etter? :D

 

Men nok en gang; vil du at folk skal HØRE at du gir på, så må du nok bytte til andre ITB (throttlebodies, custom datasprut f.eks Megasquirt) og kjøre alu-rør på innsug. Førsta DA blir det heftig lyd ;)

 

Eksempelvis;

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons eksos du har Tore_tj?

Var å hørte på pris på simons systemet med dobbelt utblås hos bilextra, kunne få det for 4000. Har også sjekka på nettet, ligger på 6-7000. Så blir vel at man handler det inn så snart man har fått lønning;)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår