polojenta Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 hmm,jeg har ikke peiling på bil,så håper noen kan hjelpe meg litt.. :p Var ute og kjørte med polo'n,da jeg merket at noe ikke var som det skulle.. virka som et dekk hadde punktert,for d var ulyder i bilen og vibrasjoner i pedaler og ratt,samt en mørk "susende" ulyd fra motorrommet. jeg svingte inn på nærmeste plass for å sjekke om noe hang og dingla under bilen og motoren, og om hjula var skikkelig skrudd fast. så greit ut alt sammen. så lukket jeg opp panseret for å høre etter ulyd,og se om noe hadde løsnet. hørte en mørk hurtig tikkende ulyd da jeg lente hodet over (og bak) peilepinnen,nedimellom under olja på en måte..(sikkert inni selve motoren) den mørke suselyden og tikkingen er der når jeg kjører også,og når jeg får høyere turtall blir det mer støy. vet at eksosanlegget er løst,men kan dette ha noe innvirkning på problemet mitt da?! hva kan være galt? (vet det IKKE er lett å forklare og forstå over nett,men kan jo prøve) skal jeg la bilen stå? skal jeg ikke bry meg om det og bare kjøre som normalt? ikke dra den høyt på turtall feks? min far (som kan litt om biler) sa til meg at det går greit an å kjøre med,han merket ikke noe til at kjøreegenskapene var dårligere,men han hørte den grove ulyden når han lente hodet godt nedtil motoren. skal stikke innom et verksted imorgen,hvis bilen holder så langt da...! hilsen uvitende og lei polo-jente! Siter Møkkarust:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Eksoslekkasje gir susing...og hvis anlegget er løst kan det ligge inntil karrosseriet og lage veldig mye vibrasjoner. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
its me Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 vist du har en (mørkt tikkende lyd) eller dunking i motoren er det enten råde eller skjørte bank... dette er ikke anbefalt og kjøre med da dette går utover lager i motoren og bruker du bilen for mye så kan du risikere hull i motoren.. jeg vil anbefale deg og kjøre innpå verkstedet og skjekke det så fort som mulig.. desto mer du kjører jo dyrere blir reperasjonen vi snakker ny veiv råder evt stempler og da er det billigere og kjøpe ny bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polojenta Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Takk for svar! Er ikke lett å diagnostisere bilproblemer over nett,men satser på å bytte ut hele anlegget,for det var visst løst hele veien.. Jeg blir jo helt bilokonder vett.. Siter Møkkarust:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
its me Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 tviler på at du trenger å skifte annleget ditt trenger vel bare å feste det skikkelig men tipper du bør sjekke motoren din fort som f hos nermeste vw forhandler/verksted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Rådebank er ikke "mørk" susing/tikking. Det er,enkelt og greit bank. Letteste måten å sjekke det på er å stå i fri,ruse den og høre etter akkurat når du slipper gassen...akkurat når turtallet når "vendepunktet" er det da helt tydelig metallisk rakling/banking... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
its me Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Rådebank er ikke "mørk" susing/tikking. Det er,enkelt og greit bank. Letteste måten å sjekke det på er å stå i fri,ruse den og høre etter akkurat når du slipper gassen...akkurat når turtallet når "vendepunktet" er det da helt tydelig metallisk rakling/banking... det spørs hvor langt det har utvikla seg det eller hvor mye olje den har vist den har mye olje så blir bankinga borte.. den susinga kan evt være topp pakninga som er litt lekk eller løst/hul i eksos anlegget. er også mulig det er skjørte bank da er det (mørk tikking) kontra ventil tikking som er lys tikking uansett så er dette noe en uten peil på motor bør holde seg unna da det sansynlig vis vil bli verre. var slik min første motor nesten døde (feil ventil klaring ok feil stilt registeret med en tann hehe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Mye olje? Hjelper lite med mye olje i motoren siden all olja som befinner seg i lagerklaringen kommer opp gjennom veiva... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
its me Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 kjukk olje lite banking dette har jeg selv testa og det funker til bilen har brukt opp allt.. er selvfølgelig traktor/maskin olje som funker best til og gjemme bankinga.. da blir det bare tikking. som hun skriver selv så har hun ikke peiling på motor/bil så det ka være at det er tikking (da har ikke jeg peil lenger) eller det kan være banking da gjærne skjørte bank eller råde bank... skjørte banking er ikke like sterkt/høyt som råde men det r ofte dyrere og fikse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 er svært sjelden det blir rådebank/skjørtebank på "normale" motorer, altså ikke trimmet, og motorer med regelmessig oljeskift. har vært borti mange rare lyder fra motorer der det kan høres ut som rodebank/skjørtebank, men viste seg å være noe helt annet. i dette tilfellet vil jeg tippe at det lekker eksos fra eksosmanifolden, nært det den er skrudd fast i toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
its me Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 er svært sjelden det blir rådebank/skjørtebank på "normale" motorer, altså ikke trimmet, og motorer med regelmessig oljeskift. haha trenger ikke trimme motoren for og få nen av delene men det blir lettere og få det da ja. trenger bare kjøre bilen på røfeltet nokk ganger det så har du en av delene.. disse vw polo/golf av de mindre typene er ikke spreke og derved veldig skjøre innmaten og vil da ryke med påkjenninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.