Gå til innhold

Ombygging fra B3 til B4

Ranger emnet


Tenidox

Anbefalte innlegg

vet ikke om dem er byttet,er ikke jeg som har bygget den om.

den ble bygget om da en elg ville sitte på inne i cupe`n

 

Sånn å forstå ja, hatt nå mye problemer med audien din du?

 

Men tror nokk man må ha med disse bøylene om et b4 panser skal passe over, har du dempere som holder panseret åpent foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har demperne som holder panseret åpent,men skulle ha byttet dem mot noen andre som er litt sterekere.

har montert de største bosch lyktene,så er helt i grenseland med de demperne som sitter der nå

 

Det er vel noe av grunnen til at panseret passer ja.

Har faktisk hverken dempere eller noe å feste panseret i jeg så ja må stå å holde panseret oppe når jeg er i motorrommet, på tide å skaffe seg kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusenmetringene mine sitter jo festet i panseret,så er endel tyngre en uten lykter,så må være forsiktig når man driver under panseret,plutselig så detter det igjen

 

Ja men demperene demper noe de også, værre til meg jeg har ikke noe hull til å sette fast den stanga som holder panseret oppe, så kan si at panseret fungerer som en musefelle til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

front seksjonen og panser holder, trenger ikke og bytte skjermer, er litt usikker på lyktene!!

 

Takker så meget for svarene :blunk: Da er det bare for meg og tømme lommeboka og ribbe bilen nå da.. Tenker nok det blir til at de "gamle" lyktene går rett i bosse(søpla) Og får meg noen nye lykter slik at "hel heten på fronten blir komplett" :cool:

'88 mod 240 2.3 GL (Prosjek bil.)

'97 mod V70 Hverdagsbrukis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
:helpme:

Jeg går med tanker om og bygge om fronten på Audi 80'en min, fra B3 til B4, men etter en lite spørre runde hos venner og bekjente så begynner jeg og få mine tvil. :angry:

 

Har lest gjennom forumet her, og har ikke funnet den informasjonen jeg "trengte".Det jeg har fått høre er, for å "skifte" ut B3 front med en B4, så må jeg bytte ut hele Front Seksjonen (Venstre, Midtre og høyre del.) pga ikke lik panser lås på B3 Panser og B4 panser. Lykter, støtfanger og skjermer må også byttes.Skjermen måtte visst nok byttes pga B4'en var 2-3cm større i fronten.

 

Så hvis det er noen som kunne gitt meg noen hjelpende ord og bekrefte for meg hva som må til for og "skifte" ut B3 fronten,så ville det hjulpet meg veldig mye på "rett vei" :D

 

Bilder av fronten slik den ser ut pr dags dato :

Sett fra Venstre :

IMG_1544copy.jpg

 

Sett fra Høyre :

IMG_15491copy.jpg

 

Hei. Jeg gjorde akkurat det samme på min 87 mod Audi. Det du må bytte er: panser, T-stykket, disse to dekslene som panserlåsene går ned i, lykter og innsats og støtfanger. Skjermene kan du beholde. Det gjorde i hvertfall jeg på min, og det ble igrunn veldig pent.

 

Alt dette er gjort på noen timer hvis du skrur, og ikke tuller med tiden.

 

Jeg og en kompiss bytta hele fronten på min Audi etter en kollisjon, og vi brukte 4timer med henting av deler som lå 3 mil unna.

 

Lykke til

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår