stian90 Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Tenker på skjøting av kabler generelt, lurer på hvordan kabelsko jeg bør bruke, flatstift eller runde - har det noe å si i det hele tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Smak og behag? Min erfaring er at de runde oftere er kjipe å koble fra hverandre igjen. Må bruke litt vold noen ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 loddetinn og krympestrømpe, gjerne med litt epoxylim over skjøten i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 loddetinn og krympestrømpe, gjerne med litt epoxylim over skjøten i tillegg. Ja, og fortell meg da fordelen hvis du skal ha de kablene fra hverandre igjen, hvis du f.eks skal trekke de gjennom et nytt høl, og du ikke vil bruke dagen på å lodde igjen? Og hva skal du med epoxylim OVER skjøten i tillegg? En krympestrømpe limer seg jo rundt og er stort sett umulig å få opp igjen. Har du noengang sett Fortum fyre opp epoxylim på de 3x200mm2 kablene de graver ned? Krympestrømpa gjør sitt ;) Jeg bruker flate, syns de tar mindre plass - men det spiller ingen rolle overhodet. Det viktigste er å ha en bra kabelskotang for å klemme de sammen - og klem de gjerne sammen på to steder og bruk for guds skyld 2.5mm sko på 2.5mm kabel. Logikken vinner. Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 ulempen med lodding er jo selvfølgelig som du sier at man ikke får det fra hverandre igjen... Men skal man få det til å holdeja da bruker man lodding og krympestrømpe! Og ikke alle krympestrømper har lim i seg, den billige dritten man kjøper på biltema har ikke det... Og fortum kjøper neppe krympestrømpene sine der... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ja, og fortell meg da fordelen hvis du skal ha de kablene fra hverandre igjen, hvis du f.eks skal trekke de gjennom et nytt høl, og du ikke vil bruke dagen på å lodde igjen? Og hva skal du med epoxylim OVER skjøten i tillegg? En krympestrømpe limer seg jo rundt og er stort sett umulig å få opp igjen.Har du noengang sett Fortum fyre opp epoxylim på de 3x200mm2 kablene de graver ned? Krympestrømpa gjør sitt ;) Fyren spurte helt generellt om skjøting av kabel, og om du bruker litt av innsiden skjønner du at epoxyen er tenkt over skjøten på kabelen og under krympestrømpa. Aner ikke hva Fortum gjør med sine kabler, men vet hva vi gjør bla på rigg og på skip, og har feilsøkt nok på biler hvor folk har "fixet" ting med kablesko og strømtyver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Jeg gikk forøvrig ut i fra att man ikke brukte biltema drit når det skal sitte bra! Holder lenge med en vanlig krympestrømpe liksom, men greit, klæsh på epoxy. Jeg holder meg til kabelskoa, da jeg vil ha muligheten til å koble de fra :) Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg