Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Har planer om å få meg anlegg i bilen. Men har problemer med å velge hva jeg skal ha. Håper en av dere der ute kan hjelpe meg.

 

Jeg har en golf 3.

 

Vurderer dette:

 

Spiller: Pioneer DEH-P7000UB

Høytalere bak: JBL T-696

Subb: Rockford Fosgate Power Stage 2 - T212D4 (Litt usikker på denne?)

Forsterker: Rockford P-400-4 (Litt usikker på denne?)

Høytalere foran: Rockford T-142C

 

Jeg er litt usikker på Subben. Burde jeg gå for noe mindre eller Element med ferdigkasse? På G. Myhren fikk anbefalt å bare gå for JBL GT512 med ferdig kasse for 2000kr.

Hvis jeg hadde gått for et element, burde man bygge kasse selv, eller er det greit å å kjøpe ferdigkasse?

 

Forsterkeren er jeg også litt usikker på, Vet ikke om det holder. Burde jeg gå for en med mer effekt i?

 

På forhånd Tusen Takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha sub, så trenger du ikke 6x9 baki...

Start med et BRA kompsett foran, fra feks focal, morel, eller seas... (IKKE rockford ;))

 

Jeg vil også anbefale deg å ikke kjøpe RF sub heller, se heller på RE audio, eller ground zero, mye mere for pengene ;)

 

Av forsterkere, så ville jeg sett på UsAmps, eller audison.

Hvis du skal ha en forsterker til ALT, så er Dynabel bf0756 knallbra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha sub, så trenger du ikke 6x9 baki...

Start med et BRA kompsett foran, fra feks focal, morel, eller seas... (IKKE rockford ;))

 

Jeg vil også anbefale deg å ikke kjøpe RF sub heller, se heller på RE audio, eller ground zero, mye mere for pengene ;)

 

Av forsterkere, så ville jeg sett på UsAmps, eller audison.

Hvis du skal ha en forsterker til ALT, så er Dynabel bf0756 knallbra...

 

Ok, Men den lista over hva jeg vurderte, er det bare tull? Jeg var hos Gmyhren på carl berner i Oslo,det var de som anbefalte meg dette. De mente at den forsterkeren burde holde for høytalere foran, bak og en sub. (GT512), og 6x9 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å blande meg inn med litt motvekt her, siden du er usikker på hva du vil ha, hva er det du er ute etter lydmessig sett? Ingen som tenker på dét her tydeligvis... og ikke minst, liker du RF så kjøp dét og drit i hva andre mener!

 

CossiemkI: Er du fortsatt sponset av Dynabel/Eltek?

 

Akkurat nå har jeg de orginale høytalerne foran hvor den ene er sprengt. Lydmessig vil jeg ha god lyd med mye bass. For å si det sånn jeg vil ha noe som duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn jeg vil ha noe som duger.

OOOOOK... vil det si mengder av Mp3-plater rippet på 128kps og inneholdene hemningsløs trance, eller mer *host* kultivert musikk på original-CDer? ;)

 

Skaff deg forøvrig noen dørlommer foran med plass for minst et par 6,5" og dropp heller 6x9"erne om budsjetter er trangt... veldig meningsløst med sånt bak når du uansett skal ha basskasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOOOK... vil det si mengder av Mp3-plater rippet på 128kps og inneholdene hemningsløs trance, eller mer *host* kultivert musikk på original-CDer? ;)

 

Skaff deg forøvrig noen dørlommer foran med plass for minst et par 6,5" og dropp heller 6x9"erne om budsjetter er trangt... veldig meningsløst med sånt bak når du uansett skal ha basskasse!

 

Det blir litt av hvert egentlig. Kommer til å bruke Ipoden mye, men har også mange orginale cder. Budsjettet ligger på maks 15000kr. På Gmyhren sa dem at det ikke var mulig å få inn høytalere i dørene fordi da kunne jeg ikke få ned ruta.

Kan ikke du komme med et forslag over hva jeg kunne ha gått for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er proff-bruker innpå her, så jeg kan nesten bare anbefale andres butikker og produkter... :D ... men Regnbue kan ihvertfall nevnes om du vil ha ren HiFi i bilen.

 

Høres ut som jeg må sende en mail til Myhren ihvertfall... her er dørpaneler for 1-4 stk 6,5" og en 8"...

pmg304.gif

pmv304.gif

 

...og er du litt nevenyttig kan glassfiber-halvfabrikata brukes:

Phoenixd%F8rpanelVWGolfIII.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er proff-bruker innpå her, så jeg kan nesten bare anbefale andres butikker og produkter... :D ... men Regnbue kan ihvertfall nevnes om du vil ha ren HiFi i bilen.

 

Høres ut som jeg må sende en mail til Myhren ihvertfall... her er dørpaneler for 1-4 stk 6,5" og en 8"...

pmg304.gif

pmv304.gif

 

...og er du litt nevenyttig kan glassfiber-halvfabrikata brukes:

Phoenixd%F8rpanelVWGolfIII.jpg

 

Dette ser jo veldig bra ut. Men hvor kan jeg finne dette. Jeg hadde vært evig takknemlig om du kunne ha laget en liste over et foreslag over hva jeg kunne ha gått for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, greier du ikke finne min .no- nettsjappe utifra nick'et mitt, er jeg imponert over at du ihvertfall fant bilforumet.no ... :D

 

Proff-brukere kan ikke si så mye i klartekst her på forumet om egne produkter, og jeg sponser heller ingen for å gjøre den jobben i det skjulte. Jeg kan gjerne sette opp et par forslag, bare å sende en mail til den like naturlige post@ -mailen ;) og referer gjerne til Bilforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, greier du ikke finne min .no- nettsjappe utifra nick'et mitt, er jeg imponert over at du ihvertfall fant bilforumet.no ... :D

 

Proff-brukere kan ikke si så mye i klartekst her på forumet om egne produkter, og jeg sponser heller ingen for å gjøre den jobben i det skjulte. Jeg kan gjerne sette opp et par forslag, bare å sende en mail til den like naturlige post@ -mailen ;) og referer gjerne til Bilforumet.

 

Åja. nå skjønte jeg det. Nå har jeg sendt deg en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår