Gå til innhold

Volt & Tomgangsproblemer.

Ranger emnet


Greenvold

Anbefalte innlegg

Ja, plutselig her en dag da jeg starta opp 740`n så var plutselig voltmeteret på 10-11 og motoren gikk opp på 2000 og ned igjen hele tiden å jagde. Har sett på kontaktene på tomgangsregulatorn, og byttet dynamo, men sliter fortsatt.

 

Dette er en B230ET motor, noen som har kjenskap til dette?

Volvo 740GL 1986 (Vraket)

Volvo 740TIC 1987 (Prosjekt & Desverre Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette hjelper deg noe, men F* motorene blir litt småtullete når de kjører med for lav spenning. Prøv å lade batteriet opp og se om motoren oppfører seg normalt.

 

Sjekk også at dynamoen lader, og bytt børstene hvis den ikke gjør dette.

 

Den er Roger, for med fult batteri så er det ikke kødd det heletatt.. Da har jeg til og med blinklys, dæven! Da ere i dynamoen problemet ligger..

Volvo 740GL 1986 (Vraket)

Volvo 740TIC 1987 (Prosjekt & Desverre Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår