Gå til innhold

Hjelp til valg av Meguiars produkter

Ranger emnet


Zaronn

Anbefalte innlegg

Ser det er en rekke her inne med mye erfaring, håper dere kan hjelpe meg litt igang.

 

Det er snakk om hvertfall to biler som trenger en refreshment.

En er sort metallic som har MYE riper, andre er grå metallic og har bare noen "snille" vaskeriper. Disse må behandles litt forskjellig mao.

 

Men den sorte trenger, og har fått en omgang MG85. Og det hjalp kjempemasse.Alle riper så og si borte, men naturligvis littegranne swirls er etterlatt. Så, hva er lurt videre? MG83 og MG21? Hoppe fra MG85 og rett til NXT Tech Wax må vel bli drøyt?

Eller feks bedre å hoppe over MG83 og gå rett på MG82 eller 80? Og avslutte med MG21?

Hva med på bruke NXT Tech Wax istedet for MG21? Eller begge deler?

Litt usikker på hva som er best å avslutte med for lengst mulig solid varighet.

 

Den andre bilen tenker jeg å bruke de samme produkter på, bare ikke MG85.

 

Også har jeg nå nye Meguiars G220EU (DA maskina), det er jo bare å teste, men hva tror dere om å bruke den på MG83 og oppover?

Bruker selvsagt min Makita på MG85.

 

Håper dere kan hjelpe masse:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Høres bra ut, jeg har både rød, gul og beige pad's.

Men det fungerer fint å bruke DA maskinen for å påføre MG80 og NXT waxen? MG80 med gul pad, og NXT med beige feks? Er jeg inne på noe fornuftig da?

 

Og om jeg skulle finne på å skaffe meg MG83, kan denne brukes med DA maskin? Jeg har en Marita, men fy jeg syns det er litt klønete enda.Hehe.. Tips godtas gjerne. Problemet med roterende er at jeg syns det går fort tørt, og da slenger jeg på mer og mer MG85. Men den blir fort likevel litt "seig". Sånn "tyggis aktig". Da blir den så tung å jobbe med at jeg fort mister "kontrollen" om dere skjønner. Jeg har fått OK resultat, men fy var litt nervøs ei stund. Hehe.. Anbefalt rpm på MG85?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår