Urgolf Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Har et ganske uventet og ganske irriterende problem på en 2 dørs Jetta jeg har bygget om til gti. Monterte skivebremser bak og Gti caliptere foran med nye slanger og rør hele veien, etter dette har jeg luftet bremsene som vanlig. Men til min forbauselse, lar denne bilen seg tydeligvis ikke lufte! Har gått over bilen sikkert 5 ganger og luftet alle 4 hjul på vanlig måte (har gjort dette haugevis av ganger før uten problemer på tidligere biler) Men nei, 0 motstand i pedal og ingen bremse effekt etterpå. Noen som har noen gode tips til å finne evt. falskluft i bremsesystemet? (ingen synlig lekkasje eller svetting noen steder, og calipterene bak er fabrikknye og calipterene foran fungerte 100% på donorbil) Takker for alle forslag Mvh Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slaraffenmann Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Er det lastventil på denne? Har hørt at denne kan skape litt trøbbel dersom bilen ikke står på hjulene når det luftes. Aldri hatt problemet selv, men har hvertfall hørt snakk om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Jeg hadde samme problemet på en golf jeg hadde, det som var løsningen var å holde bremsevæskebeholderen smekk full, helt til kanten hele tiden, da var det ikke noe problem... problemet var bak på min... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 takker for forslag, tenker jeg skal prøve igjen over helgen. Ja det er lastventil på denne, kan kanskje være en fordel å sjekke denne. Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
videokid Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Hei det kan hende du har problemer med å få ut lufta av kalipperene pga plassering av luftenippelen , som kjent så stiger luft , som et lite tips så kan du prøve å skru av kaliperene å holde den slik at luftenipelen er det høyeste punktet . :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg