Gå til innhold

OPEL kadett c city J 1979

Ranger emnet


galant

Anbefalte innlegg

ja, eller ska vente til over nyttår.. 1979 mod så den e jo veteran t neste år... har du org. maskin? i din?

 

oki,har nett eugodkjent bilen min og er på vei til å få skilt nå snart,har orginal 1.2s motor 60hk i,helt greit nok det,går som ei kuula..:P min og er 79model,og er veteran neste år og:)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oki,har nett eugodkjent bilen min og er på vei til å få skilt nå snart,har orginal 1.2s motor 60hk i,helt greit nok det,går som ei kuula..:P min og er 79model,og er veteran neste år og:)

 

ja okay;) han går soo ei kula ja:D steijke deg;P det gjør min og, i reserve giret og første giret!! haha

mn må montere bensin pumpe, den stoppe når jeg skal ta bakkestart i bratt bakke:S hahah

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a>

 

der e brønnen;) jævla lite rust på bilen;D kun overflate rust på taket og panseret!!

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a>

 

har en over ledning i ledningen til baklyset:S så måtte sjekke lysa..

 

a>

 

fint interriør også hæ??

 

a>

 

fine bilen:)

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var fin den ja:D! overledning sier du? hva skjer da når du tar på lyset? før røk ene sikringa hele tia til baklyset, fikla litt både i skiltlyset og spraya mye 5-56 crc spray på,både der,bakpå og invendig lyktehusa på allemetal overflater der til pærene..kjøpte nye pærer i senere tid da jeg ikkje skjønte en drit hva som feila, pga det sto konstant bremselys på,kjøpte nye kjøre/bremse pærer og plutsli alt funka heilt perfekt:D fan så glad jeg var da hehe, og husk å få jorda orntli baklysa med skruene

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var fin den ja:D! overledning sier du? hva skjer da når du tar på lyset? før røk ene sikringa hele tia til baklyset, fikla litt både i skiltlyset og spraya mye 5-56 crc spray på,både der,bakpå og invendig lyktehusa på allemetal overflater der til pærene..kjøpte nye pærer i senere tid da jeg ikkje skjønte en drit hva som feila, pga det sto konstant bremselys på,kjøpte nye kjøre/bremse pærer og plutsli alt funka heilt perfekt:D fan så glad jeg var da hehe, og husk å få jorda orntli baklysa med skruene

 

ja trur det e noe sånt dritt... men e ikke helt sikker, fordi ei sikring e gått mn alt står jo på tysk så vet ikke ka sikringa går til.. men det ene baklyset virke så lure på om dem e kobla på to forskjellige sikringe:S har skifta pære, og målt med multimeter og prøvelampe mn det går ikke strøm. rygge lysa virke, blink virke mn ikke bremse/kjørelys på høge side.. ja ska prøve meg litt fram..

ja det e konge at det e lite rust;D

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja trur det e noe sånt dritt... men e ikke helt sikker, fordi ei sikring e gått mn alt står jo på tysk så vet ikke ka sikringa går til.. men det ene baklyset virke så lure på om dem e kobla på to forskjellige sikringe:S har skifta pære, og målt med multimeter og prøvelampe mn det går ikke strøm. rygge lysa virke, blink virke mn ikke bremse/kjørelys på høge side.. ja ska prøve meg litt fram..

ja det e konge at det e lite rust;D

 

hadde akkurat det samme problemet på høgre baklys på bremselys/kjørelyset, bytta pære der og?, sikringa heilt til venstre av dei 6 sikringane framme er til skiltlys/høgre baklys etter da eg har blitt erfaren med og sånt,den røyk før når eg sku vri på lyse,prøvde å legge opp nye ledninga fram ett stykke og koble på ledningane,so plutsli blei da konstant bremselys plutsli heh,kobla dei nye ledningane frå igjen og skøyta på igjen ledningane framme som eg hadde kutta av og teipa dei osv..so kjørte eg me konstant bremselys på osv heilt til han kompisen min eu godkjente bilen sa at feilen kunne ligge i pæra,,så han sa eg kunne prøve å ta den ut og stappe igjen..so klarte eg å vri den ut av sokkelen,grunnen til at eg måtte på statoil og kjøpe nye pærer,so stappa eg dei i og alt funka plutsli hehe..sleit med det problemet i 2 mnd ellernoe:P har du bilde av motoren?/motor rom? 1.2s eller 1.2n du har?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en bil!!!:D du må ta godt vare på den!!! så ut som ett pent ekemplar!! få på senkesett og breie 13 eller 15" og ikke gjør mer!!

 

yes like den;) ga ikke mere enn 10500 for han heller:D kan ta flere bilde t helga.. har ikke bilen her:S ja har sett på nye dekk med felg.. viss jeg skal kjøpe senkesett til den bilen, koster det mye? vanskelig å få tak i? har lyst å gjøre frontfangeren litt lavere.. og kanskje se om jeg finner grøftelys som ikke skjemmer bilen.. så må jeg bestille kvite blinkers som du har;) er litt short får peng akkurat nå, men det ordner seg til sommeren..

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akkurat det samme problemet på høgre baklys på bremselys/kjørelyset, bytta pære der og?, sikringa heilt til venstre av dei 6 sikringane framme er til skiltlys/høgre baklys etter da eg har blitt erfaren med og sånt,den røyk før når eg sku vri på lyse,prøvde å legge opp nye ledninga fram ett stykke og koble på ledningane,so plutsli blei da konstant bremselys plutsli heh,kobla dei nye ledningane frå igjen og skøyta på igjen ledningane framme som eg hadde kutta av og teipa dei osv..so kjørte eg me konstant bremselys på osv heilt til han kompisen min eu godkjente bilen sa at feilen kunne ligge i pæra,,så han sa eg kunne prøve å ta den ut og stappe igjen..so klarte eg å vri den ut av sokkelen,grunnen til at eg måtte på statoil og kjøpe nye pærer,so stappa eg dei i og alt funka plutsli hehe..sleit med det problemet i 2 mnd ellernoe:P har du bilde av motoren?/motor rom? 1.2s eller 1.2n du har?

 

KONGE!! hadde tenkt å spørre deg om du visste ka sikringa va til! sikringa ryk med en gang jeg sett på lys! den helt til venstre ja;P faen, har skifta pære mn skjønne ikke helt kor problemet ligg henn:S mn kan prøve å kjøpe HELT fletta ny pære.. har du tips om ka jeg ska gjøre videre med lysa, problemet? har ikke bilde enda nei.. mn kan ta bilde onsdag eller noe sånt.. ka e forskjellen på n og s motoren da?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akkurat det samme problemet på høgre baklys på bremselys/kjørelyset, bytta pære der og?, sikringa heilt til venstre av dei 6 sikringane framme er til skiltlys/høgre baklys etter da eg har blitt erfaren med og sånt,den røyk før når eg sku vri på lyse,prøvde å legge opp nye ledninga fram ett stykke og koble på ledningane,so plutsli blei da konstant bremselys plutsli heh,kobla dei nye ledningane frå igjen og skøyta på igjen ledningane framme som eg hadde kutta av og teipa dei osv..so kjørte eg me konstant bremselys på osv heilt til han kompisen min eu godkjente bilen sa at feilen kunne ligge i pæra,,så han sa eg kunne prøve å ta den ut og stappe igjen..so klarte eg å vri den ut av sokkelen,grunnen til at eg måtte på statoil og kjøpe nye pærer,so stappa eg dei i og alt funka plutsli hehe..sleit med det problemet i 2 mnd ellernoe:P har du bilde av motoren?/motor rom? 1.2s eller 1.2n du har?

har du montert bensinpumpe på din?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok den skal være på bilen min fra før av siden bilen min funker:P

 

ja.. men trudde det skulle vere nok med suget, eller vakuumet i slangane.. mn han stoppe:S haha, skjeet bil;D steiiik!

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGE!! hadde tenkt å spørre deg om du visste ka sikringa va til! sikringa ryk med en gang jeg sett på lys! den helt til venstre ja;P faen, har skifta pære mn skjønne ikke helt kor problemet ligg henn:S mn kan prøve å kjøpe HELT fletta ny pære.. har du tips om ka jeg ska gjøre videre med lysa, problemet? har ikke bilde enda nei.. mn kan ta bilde onsdag eller noe sånt.. ka e forskjellen på n og s motoren da?

 

ok vist sikringa ryker så kan du skjekke ledningsnettet den svarte som går fra begge baklyktene osv frammover om noe tar borti karosseriet eller,ligger flere små ledninger inni den..den som er teipa rundt med svart teip rundt alle ledningene liksom...og kjøp inn noen 8 og 5 amp sikringer så sjekk om det funker...kjøp to helt nye pærer som eg gjorde..men se etter dårli kontakt der med lyktene osv,

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGE!! hadde tenkt å spørre deg om du visste ka sikringa va til! sikringa ryk med en gang jeg sett på lys! den helt til venstre ja;P faen, har skifta pære mn skjønne ikke helt kor problemet ligg henn:S mn kan prøve å kjøpe HELT fletta ny pære.. har du tips om ka jeg ska gjøre videre med lysa, problemet? har ikke bilde enda nei.. mn kan ta bilde onsdag eller noe sånt.. ka e forskjellen på n og s motoren da?

 

etter det eg har hørt er 1.2n(normal) = 55hk og 1.2s (super) 60hk.. hehe..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår