Cabgrab Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Hei. Har skiftet motor i cab-en min men den starter ikke. Det er snakk om en 1800 med forgasser. Den startet fint før jeg satt den i. Noen forslag til hva som kan være gale? Kanskje noen har lyst å se på den for meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Står den bare å filer eller? Bensin får den? Gnist har den? Skal vel ikke mere til før en gasser-motor starter. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Står den bare å filer eller?Bensin får den? Gnist har den? Skal vel ikke mere til før en gasser-motor starter. Startmotor går rundt, bensin lukter det lang vei men gnisten er jeg usikker på. Prøvde å legge en plugg mot blokka men så ikke noe gnist. Kan være fordi det var veldig lyst ute, eller skal man kunne se den gnisten likevel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 ja - sjekk fordelern og coil! fort gjort at dette kødder til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hva slags motor satt det i Caben originalt? Har du flytta over hele tenningsanlegget fra donorbilen (eller var det elektronisk tenning på Caben fra før av?). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Da var det problemet løst. Det var den "hjernen" som ligger oppi "brønnen" som jeg hadde glemt å plugge i. Var en kamerat som fant feilen på under to minutter. Takker for de forslag som kom. ;) Nå er det neste problem på lista; *Eksosen - Hvordan fester man de klemmene mellom røret og eksosmanifolden? *Elektrisk - Mangler kupevifte, blinklys og vindusviskere, foreløpig. Feilen ligger nok rundt sikringsboksen da alle ledningene har vært plugget ut av den. Har noen et skjema til dette? Det er i tillegg noen kontakter i motorrommet som ikke går noe sted. Er det farlig? *Gasser - Vakuumslanger som ikke går noe sted. Vil dette skape problemer? *Vanntemperatur-måleren i instrumentpanelet virker ikke. Forslag? Radiatorvifta går heller ikke. Sammenheng? Takker for den hjelpen jeg får. Vil ha cabben på veien igjen, nå. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 vakumslangen styrer vel tenninga trur eg... ta deg en real titt på ledningsnette å kobla alt du ser ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 vakumslangen styrer vel tenninga trur eg... ta deg en real titt på ledningsnette å kobla alt du ser ;) Har mine tvil om at tenninga styres av vakuum. Den starter og går fint nå uten slangene i. Eneste er jo at den ikke senker tomgangen når den blir varm. Derfor jeg lurer på om det har noe å si. Har kobla det jeg finner plass til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg