Gå til innhold

Motor starter ikke etter motorbytte

Ranger emnet


Cabgrab

Anbefalte innlegg

Står den bare å filer eller?

Bensin får den? Gnist har den?

 

Skal vel ikke mere til før en gasser-motor starter.

 

Startmotor går rundt, bensin lukter det lang vei men gnisten er jeg usikker på. Prøvde å legge en plugg mot blokka men så ikke noe gnist. Kan være fordi det var veldig lyst ute, eller skal man kunne se den gnisten likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det problemet løst.

Det var den "hjernen" som ligger oppi "brønnen" som jeg hadde glemt å plugge i. Var en kamerat som fant feilen på under to minutter.

 

Takker for de forslag som kom. ;)

 

 

Nå er det neste problem på lista;

*Eksosen - Hvordan fester man de klemmene mellom røret og eksosmanifolden?

 

*Elektrisk - Mangler kupevifte, blinklys og vindusviskere, foreløpig. Feilen ligger nok rundt sikringsboksen da alle ledningene har vært plugget ut av den. Har noen et skjema til dette?

Det er i tillegg noen kontakter i motorrommet som ikke går noe sted. Er det farlig?

 

*Gasser - Vakuumslanger som ikke går noe sted. Vil dette skape problemer?

 

*Vanntemperatur-måleren i instrumentpanelet virker ikke. Forslag?

Radiatorvifta går heller ikke. Sammenheng?

 

Takker for den hjelpen jeg får. Vil ha cabben på veien igjen, nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
vakumslangen styrer vel tenninga trur eg...

 

ta deg en real titt på ledningsnette å kobla alt du ser ;)

 

Har mine tvil om at tenninga styres av vakuum. Den starter og går fint nå uten slangene i. Eneste er jo at den ikke senker tomgangen når den blir varm. Derfor jeg lurer på om det har noe å si.

 

Har kobla det jeg finner plass til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår