Gå til innhold

RCA-utgang på Pioneer DEH-400UB

Ranger emnet


Johntin

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en pionerspiller som nevnt over og har koblet RCA-utgangen til en forsterker. Planen var å bruke denne til både fronhøyttalere og subwoofer, men slik det ser ut nå gir spilleren bare bassignal i RCA-utgangen. Er det noen som vet hvordan man endrer innstillingene på dette, eventuelt om dette er mulig i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis spilleren er laget for kun å kjøre subwoofer signaler ut av RCA utgangen, tror jeg ikke du får gjort noe med det (ikke sitér meg på dette, har tatt feil før jeg ;) )

 

Men du kan jo alltids kjøre basseren din på den kanalen, også bruke en sånn omformer fra høynivåsignal til lavnivåsignal.

Denne kobles på spillerens vanlige høyttalerutganger og konverter signal til lavnivåsignal som kan kobles til en forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren står på full, ikke lpf?

Jepp. Nå har vi testet med en annen spiller og klart å få skikkelig lyd, så vi vet nå at problemet ligger i spilleren. Nå lurer vi egentlig bare på om det er mulig å få noe annet enn basslyd ut av RCA-utgangene på denne spilleren. Håper noen kan svare på dette, og eventuelt hvor man finner disse innstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet med min DEH-P5900MP. Den har 2 RCA utganger der den ene har navnet S/W. Rca nr.1 virker som en normal utgang mens rca nr.2 kun sender ut bass.

 

På din spiller er det RCA Preout 1 (R or S/W). i og med at det står "or" betyr jo dette at man kan velge mellom Rear eller subwoofer.

På min spiller har jeg prøvd alt men finner ikke ut hvordan jeg får fikset dette.

 

Legger ved et bilde fra manualen til spilleren din. Har du prøvd dette?

4000ubyw2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår