Gå til innhold

trenger hjelp til valg av en masse meguiars produkter. haster litt..

Ranger emnet


buljo

Anbefalte innlegg

heia, jeg har kjøpt en hel jæla del meguiars produkter fra utlandet å trenger hjelp til å velge ut hva jeg skal ha av disse..

 

kan dere hjelpe en tufs å velge ut hva jeg skal ha, har en svart metallic 07 hilux.. hva av disse produktene ville dere valgt å hvor mange av de forskjellige.. all hjelp å innspill taes imot med takk :)

 

 

 

 

kan velge ut 5stk i denne gruppen;

 

 

 

Gold Class Liquid Wax 16 oz. G7016

 

NXT Generation Tech Wax Paste "Deep Gloss" w/ applicator pad 11 oz. G12711

 

NXT Generation Tech Wax Liquid Wax 18 oz. G12718

 

Ultimate Quik Detailer 22oz. G14422

 

Quick Detailer Mist & Wipe 32 oz. A3332

 

 

Også kan jeg velge ut 16stk i denne gruppen:

 

 

 

Quick Detailer Mist & Wipe 16 oz. A3316

 

#1 Deep Crystal Paint Cleaner 16oz. A3016

 

#2 Deep Crystal Polish 16 oz. A2116

 

#3 Deep Crystal Carnauba Wax 16 oz. A2216

 

Cleaner Wax Liquid 16oz. A1216

 

Cleaner Wax Paste 11 oz. A1214

 

Quick Wax 16 oz. A1616

 

Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant 16 oz. G4116

 

Quick Out Carpet Stain Remover 22 oz. G14922

 

Gold Class Rich Leather Cleaner/Conditioner Paste 14 oz. G7214

 

Gold Class Rich Leather Cleaner/Conditioner Wipes 25ct. G10900

 

Quik All Surface Interior Detailer Wipes 25 ct. G13600

 

Quik Mist & Wipe Interior Detailer 16 oz. G13616

 

Scratch X 7 oz. G10307

 

PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish 10 oz. G12310

 

ColorX 16 oz. G11816

 

Hot Rims Mag & Aluminum Polish 8 oz. G13508

 

Hot Rims Chrome Wheel Cleaner 24 oz. G14024

 

Quik Mist & Wipe Wheel Detailer 16 oz. G14616

 

High Gloss Hot Shine Tire Spray 24 oz. G12024

 

Hot Rims All Wheel Cleaner 24oz. G9524

 

Hot Rims Multi Piece Wheel Wash 24oz. G14124

 

Hot Rims Aluminum Wheel Cleaner 24oz. G14324

 

Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner 16oz. G9416

 

Quik Detailer Mist & Wipe Aerosol Can 16oz. A3318

H4K...Norsk HiLux & 4Runner Klubb... http://www.h4k.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjøpe:

NXT Generation Tech Wax Liquid Wax 18 oz. G12718

#1 Deep Crystal Paint Cleaner 16oz. A3016

#2 Deep Crystal Polish 16 oz. A2116

Hot Rims All Wheel Cleaner 24oz. G9524

Gold Class Rich Leather Cleaner/Conditioner Paste 14 oz. G7214

Scratch X 7 oz.

Hot Rims Mag & Aluminum Polish 8 oz. G13508

 

Her har du et bra utvalg. Jeg har selv brukt disse på min bil, og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som johnhell....

 

Men hvorfor ikke ta ALT....bare gelden av å se den esken må jo være så du går i transe noen dager...

 

DC serien til megs er bra, alle 3, men NXT tech wax er også bra over DC 1 og 2 istedet for carnauba waxn (step 3) og det er ikke noe probelm å bytte ut den.

 

Men, hvor er såpa? har du det fra før`Gold class såpe er bra etter at du har polert da den ikke er alt for sterk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare disse produktene jeg har å velge mellom.. tror såpa sikkert utgår pga vekta/frakta. men har nxt såpa, blir den for sterk for en polert bil kanskje?

 

hehe, skulle gjerne tatt alt men pengboka protesterer.. :)

jeg har besstillt også duragloss sin alloy wheel cleaner å metal polisher til hjula etter å ha sett Truls sin jobb på noen gamle alufelger.:)

 

å ikke har jeg skinnseter i bilen..

noen av detailer tinga som e bra? noe til interiør som anbefales? er det verdt å prøve nxt wax paste, er det forksjell mellom flytende å paste wax`n til meguiars?

 

mye spørsmål, men er jo så mange produkter å velge mellom.. skal hvertall hittil ta 2stk dc 1, 2stk dc 2, 2stk nxt wax, 2stk scratch x..

H4K...Norsk HiLux & 4Runner Klubb... http://www.h4k.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt opp en liten liste, har da tenkt på å ha det meste til lakken å interiør. har som sagt bestillt duragloss wheel cleaner å metal polish fra før så det er på vei..

 

hva synes dere, noe som bør legges til, trekkes fra, ha mere/mindre ut av?

 

2 NXT Generation Tech Wax Liquid Wax 18 oz. G12718

3 Ultimate Quik Detailer 22oz. G14422

 

 

 

 

2 #1 Deep Crystal Paint Cleaner 16oz. A3016

2 #2 Deep Crystal Polish 16 oz. A2116

3 Scratch X 7 oz. G10307

2 PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish 10 oz. G12310

3 Quik Mist & Wipe Interior Detailer 16 oz. G13616

3 Quick Out Carpet Stain Remover 22 oz. G14922

1 Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner 16oz. G9416

H4K...Norsk HiLux & 4Runner Klubb... http://www.h4k.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke så mange flasker av hver, starter som meg du..he he 2 av alt er ikke noe poeng ofte med polish...clenaer benytter du ofte 1 gang i året, samme med polishen. NXTn kan det godt være du kan kjøpe to av, men den er også ganske drøy i bruk. holder til noen bile ern flaske.

 

Såpe, felgrens, mf kluter, watermagnet, påførings pads, wash mitt, generelle forbruks ting derimot er det greit å ha noe mer av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho.. det ble litt mye av alt her følte æ nu.. :D lista ble til slutt som følger..:

 

4 nxt generation 2.0 wax G12718

2 MG #26 Hi-Tech Yellow Wax M2616

2 MG #7 Show Car Glaze M0716

 

2 #1 Deep Crystal Paint Cleaner 16oz. A3016

3 #2 Deep Crystal Polish 16 oz.. A2116

3 Scratch X 7 oz. G10307

2 PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish 10 oz. G12310

2 Quik Mist & Wipe Interior Detailer 16 oz. G13616

3 Quick Out Carpet Stain Remover 22 oz. G14922

2 Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner 16oz.. G9416

1 High Gloss Hot Shine Tire Spray 24 oz. G12024

 

en liten dunge med microfiber kluter oppå det hele..

 

dæven æ gleder mæ til det her kommer.. men har vel en liten haug med overflod.. :D

 

men her ser dere listen av alt jeg har..

 

kan noen (truls :D ?) sette opp en liten guide med tanke på bruk å rekkefølge jeg skal legge disse produktene på bilen, hva kan brukes med maskin osv.. (har en makita polermaskin).. vil ha den dypeste glansen i europa.. ;) skal vel godt gjøres med dere galninger men må forøke! :D

H4K...Norsk HiLux & 4Runner Klubb... http://www.h4k.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp og lim fra meg selv.....DC + NXT

 

1.

Lakkrens med Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner

For å fjerne død lakk og fjerne "små" riper, samt å gjøre at de neste stegene har god heft.

 

-påfør litt med en poleringspad,

-jobb den inn i lakken godt, frem og tilbake liker jeg best personlig, men jobb i sirkler om det er ønskelig, til den nesten er borte

-fjernes med en gang dvs den skal ikke tørke

-Fjern med Meguiars Microfiber, det er det enkleste

 

2.

Meguiars Deep Crystal Polish

Henter opp glansen på lakken og gir den en dybde som ikke kompisen din har.

-Påfør litt med en poleringspad

-Jobb til nesten borte, frem og tilbake

-fjernes med en gang, dvs ikke tørke

-fjern med Meguars Microfiber

 

Når det sies "ikke tørke" vil det si at det må jobbes med på ett og ett panel om gangen, ikke smør på hele bilen og tro dere rekker å tørke av før det er tørt.

 

3.

Beskytt med Meguiars NXT generatin tech WAX

Den er er en AIO, dvs den har litt rens i seg, men det er veldig lite. Denne er rosinen i pølsa, og beskytter lakken, samt gjør bilen mye enklere å vaske de neste gangene du svinger mitten.

-påfør hele bilen

-la tørke godt

-fjern med Meguiars Microfiber

 

Det er samme fremgangsmåten mht alle sealere (siste du legger på) Er Sealeren helt uten rens kan du gjerne legge på flere lag, men noe mer en 2 er ofte uten mening, samt at hvert lag av sealer (step 3) skal herde i minimum 12 timer, anbefalt er 24 timer før du vasker eller legger på neste lag.

 

HUSK: underside dører, drenerings steder, dørterskler, bakside tanklokk, skjermbuer. ALLE steder det kommer vann bør beskyttes

 

Hvor lenge NXTn holder er avhengig av flere faktorer (vær, vaskemiddel, salt, avfetting osv)

 

TIPS 1

legg på TYNT, t-y-n-t, mye produkt gir deg IKKE blankere bil bare mere jobb.

 

TIPS 2

Sjekk pad innimellom for møkk, og ikke slipp den i bakken, da MÅ du bytte den ut.

 

TIPS 3

Du trenger IKKE lakkrens/polish FØR hver gang du legger på feks NXT gen tech wax, det holder ofte med rens 1 gang i året. NXTn/beskyttelsen kan du gjerne legge på hver tredje månde i og med at den tar deg 30-60 min å legge på/fjerne

 

TIPS 4

Om du ikke ønsker å gjenomføre alle tre stegene, kan du droppe 1 og 2 og bare legge på NXTn, men du skal ikke gjøre 1 eller 2 og droppe 3, da forsvinner polishen fort, og lakken blir ubeskyttet

 

les bak på flaskene om det er noe annet en de overstående. du benytter

 

OG....

 

MG 7 skal på toppen av alt dette, men holder bare frem til første vask, er en showcar glaze det.

 

MG 26 kjenner jeg ikke voldsomt til, carnauba/silicone/polymers type, men skal være bra blank...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte Scratch-X'en han har kjøpt ;)

(brukes mellom DC Step1 og Step2, samme fremgangsmåte som disse, men sirkulære/varierte bevegelser anbefales. Denne er tung å jobbe med, men det kan lønne seg å kjøre 2-3 runder med den dersom man har mye lakkvirvler.)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her va mye info å ta med seg... MG 7 er bare en glaze ja, men skal mg 26 oppå toppen av alt dette igjen å mg 7 på slutten bare på fanskap?

 

er det vits å kjøre paint cleaner på en såpass ny bil egentlig? vet ikke hvor mye slipemidler det er i den? eller er den ment på nytt som gammelt?

 

ser for meg at æ klarer å tørke mæ i ræva med albuen når jeg er ferdig med scratch x`n å alt annet... :D

H4K...Norsk HiLux & 4Runner Klubb... http://www.h4k.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det vits å kjøre paint cleaner på en såpass ny bil egentlig? vet ikke hvor mye slipemidler det er i den? eller er den ment på nytt som gammelt?

 

Lakkrens er en fordel uansett, det gir et bedre grunnlag for de øvrige produktene. Paint Cleaneren til Meguiar's er en kjemisk lakkrens, og inneholder ikke tradisjonelle slipemidler.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkrens er et must uansett nytt eller ikke, den fjerner møkk som sitter i porene og gjør flaten klar for polish og sealer etterpå.

 

MG 26 kjenner jeg som sagt ikke så mye til, men vil nok tro den skal på etter 1, 2 og NXTn, men før MG7...

 

Om den har rens i seg så kan den fjerne helt eller delvis NXTn så da er den ikke noe poeng å legge på, da blir det enten NXT el MG26...

 

Ja du har jobben nå...he he.....bare husk bilder da, ellers får du ALDRI hjelp igjen her eller på detailersclub.no.....og det er ikke en fleip....

 

 

 

 

he he

 

wax on wax off DanielSan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vet jeg det! har mye å lære her av dere.. å æ som trodde æ kunne litt bilpleie, hadde hatt bedre råd hadde æ ikke kommet hit å blitt skolert.. :D

 

haha.. joda, skal dokumentere.. men ser jo fort at æ må ut å kjøpe mæ ett ordentlig kamera (igjen! mister dem konstant).. mobilkameraet holder dårlig.

 

de som lakket bilen min sa at jeg kunne begynne å polere å kose mæ allerede en uke etter jeg hentet bilen.. hørtes litt lite ut eller har det vært utvikling på lakkfronten også nå med tanke på herding?

H4K...Norsk HiLux & 4Runner Klubb... http://www.h4k.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår