Gå til innhold

Duelyd

Ranger emnet


Islanwind

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, funnyfunny, boys.

 

Greit at elektronisk dumpventil er superharry, men ville en liten, fake diskrè duelyd være det?

 

Men ja, det er altså mulig?

 

Hvordan? :)

 

JA! All tullete fake lyd som får det til å høres ut som du har turbo, men ikke har det, er retard, teit, ikke tøft, tullete, harry, latterlig, håpløst, fake, osv.. :knock:

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei du vil ikke få den lyden om du kjører M E D dump!

 

Hva faen skal du med det!?.. Jeg selv kjører nå 1bar (snart 1.6) uten dump! vil du ha den lyden nå du ha kortest mulige rør fra turbo innsuget og til filteret og kjøre uten dump! happy nå!?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil jo få den duelyden om fjæra i dumpen er alt for stram da. Men man kan jo bare dra ut jævla vakum slangen i toppen på dumpen å tette i begge ender. På dumpen og slangen til vakum/insuget. Da har man lyd, så kan sette på igjen...

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeeeldig mye uenighet her, men nå skal dere høre, en kamerat av meg kjører audi rs2 med dumpventil, han har denna duelyden på litt lavere trøkk, dvs, du får lyden med dumpventil!!!!!!

og min a3 1.8tq hadde lyden med resirkventil!!!

alt går ann... man peller ikke av dump og resirk for å få kul lyd og havarere turbo

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm.. så du mener du hadde DENNE lyden på en sur 1.8t A3?

http://s2.photobucket.com/albums/y41/rdlx3m/?action=view&current=MOV00193.flv

 

 

eeeeeeeeeh...nei...

det kan jeg garantere deg at du ikke hadde

 

linken din funka ikke, men min "sure" a3 ladda like mye som din "superbil" og hadde den lyden ja, samme med rs2, s2,s4,a41.8t,saab 900t, og mange maaaaaaange flere.

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken funker jo, men du kan umulig ha gjort det ettersom jeg kjører uten dump og har luft filteret omtrent montert rett på turboen. jo mindre motstand desto mere lyd..

Du kjører med enten resirkulerbar eller så kjører du med atmosfærisk dump som da slepper lufta ut eller videre forbi uten at turboen din bremser opp

 

Sjekk linken en gang til du.. Pr dag når jeg sitter i bilen og kjører er det turboen som bråker mest.. Når den begynner å spole opp og slepper trykket bråker det mere enn eksosen

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken funker jo, men du kan umulig ha gjort det ettersom jeg kjører uten dump og har luft filteret omtrent montert rett på turboen. jo mindre motstand desto mere lyd..

Du kjører med enten resirkulerbar eller så kjører du med atmosfærisk dump som da slepper lufta ut eller videre forbi uten at turboen din bremser opp

 

Sjekk linken en gang til du.. Pr dag når jeg sitter i bilen og kjører er det turboen som bråker mest.. Når den begynner å spole opp og slepper trykket bråker det mere enn eksosen

 

jeg tviler ikke på det du sier, linken funker nå.

men jeg sier at man fint kan få den lyden med både dump og resirk og uten noen av delene. Lyden kommer helst på lavt turtall, dvs lavere trykk, da slepper ikke resirk eller dump så lett opp og lufta passerer saktere, og da kommer lyden:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan være heldg å få motstand før dumpen kommer.. dette spørs da hvor stor turboen er og hvor mye luft den har klart å produsere.. men det er såfall så lavt at det ikke er verdt penga for showet om jeg skal si det slik..

 

Men igjen. om jeg ikke driter meg helt ut tror jeg faktisk at de her audi motorene MÅ ha resirkulerbar dump, fordi lmm fucker fullstendig opp for blandinga om du slepper lufta ut

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan være heldg å få motstand før dumpen kommer.. dette spørs da hvor stor turboen er og hvor mye luft den har klart å produsere.. men det er såfall så lavt at det ikke er verdt penga for showet om jeg skal si det slik..

 

Men igjen. om jeg ikke driter meg helt ut tror jeg faktisk at de her audi motorene MÅ ha resirkulerbar dump, fordi lmm fucker fullstendig opp for blandinga om du slepper lufta ut

 

det stemmer, atmosfærisk dump ekke veldig bra på dem, men man kan fikse og ordne så det funker, men vet ikke hvordan.

men lyden på min a3 var faktisk ganske høy

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri noe om slangen til Wastegaten da! VAKUMSLANGEN TIL DUMPEN. Den som sitter som regel øverst med liten tynn slange som går til innsuget. Hvis du hadde tenkt litt mer hadde du vist at den hjelper dumpventilen til å få opp stempelet. Da går alt trykke tilbake mellom turbo og deles av skovla å alt det der å lager duelyden.

 

Om man har litt stram fjør som trenger litt mere trykk for å dra opp dumpen får man duelyd på lavt trykk.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri noe om slangen til Wastegaten da! VAKUMSLANGEN TIL DUMPEN. Den som sitter som regel øverst med liten tynn slange som går til innsuget. Hvis du hadde tenkt litt mer hadde du vist at den hjelper dumpventilen til å få opp stempelet. Da går alt trykke tilbake mellom turbo og deles av skovla å alt det der å lager duelyden.

 

Om man har litt stram fjør som trenger litt mere trykk for å dra opp dumpen får man duelyd på lavt trykk.

 

 

 

øhm?... nei?

Hva tror du skjer om du napper av vakumslangen på dumpen din..?.. Altså den slangen som gir stemplet trykk NEDOVER for å holde på det stengt mens det er trykk i røra...?... som ved senere anledning lager vakum for å løfte stemplet opp for å sleppe lufta ut..

 

hva skjer om du tar den slangen av og lar trykket fra turboen flyte gjennom?..

 

Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk

 

 

dette klarer du genious!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår