Gå til innhold

Duelyd

Ranger emnet


Islanwind

Anbefalte innlegg

duelyd i en audi a4:

 

Lyden kommer som sagt av at luftestrømmen fra turbo blir reversert gjennom skovlene på kompressor siden.

Mange mener at dette er skadelig for turbo og holder seg derfor unna slike lyder, personlig mener jeg at det ikke er helt bra, men at om du har en orginal turbo, eller byttesturbo av merket kkk eller holset så kan du overleve det, selvfølgelig vil levetiden

på turbo bli kortere men har hørt om mange som har kjørt 3år++

med slike oppsett og ikke hatt noe havari.

 

For og få denne lyden kan du enten kjøre med en skjært "i den grad det kan kalles det" orginal ventil (blokert)

Eller du kan blombere stussen der ventilen sitter.

 

Hvis du på død og liv må ha denne lyden er også et alternativ og kjøre med en stiver fjæør i ventilen, på lavere trykk vil du da få "due lyd" mens du på høyere trykk vil slippe det ut og skåne turbo en smule.

 

Hei.

 

Så det du mener er at jeg som har orginalt trykk (0,5-6bar) og har montert Forge Resirkventil med fjær til orginalt trykk, kan montere den fjæra som er for 1bar +, så vil den lyden komme?

Eller må jeg isåfall vente til etter chip og høyere turbotrykk?

 

Har montert åpent luftfilter, men kan ikke si det er særlig mye lyd, men har vel en direkte årsak at det nesten ikke er trykk :)

 

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan jo stikke på Petmix på kløfta og kjøpe deg 5-6Undulater og hive dem i et lite bur under panseret... burde funke teoretisk.. ikke glem å mate dem

 

 

Det har jeg gjort på min, bortsett fra at dem har vokst seg store under her...!

http://s2.photobucket.com/albums/y41/rdlx3m/?action=view&current=MOV00193.flv

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veel.... de fleste FORNUFTIGE mennesker er som regel enige ... væffal en ting!

 

Plastikk bremseskiver som man setter på tromla sine..

Fake dumpventiler på sugemotorer..

Alu vinger som overhodett ikke har noe på en bil å gjøre..

neonlys OVERALT på en bil..

dekaler for deler man har på bila sine på døra

og en lubben mindreårig blondine med dilla på bil i passasjer setet

 

E R H A R R Y!!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen så skjønner jeg dere godt! er jo slik når man nylig har fått lappen og kjøpt seg en bil man TROR er kul og vil oppnå status på norske bensinstasjoner så begår man jo sine førstegangsfeil..

 

Gjorde jo jeg å.. Alle bila mine så ut som rally biler.. de hadde bur og bøtteseter og var klare til å kjøres på bane... exept jeg brukte kun på gata..

pr dag er jeg mye klokere! jeg kaster bort masse penger på skikkelig understell som justerbare bærearmer, hjuloppheng, store bremser, godt påkostet motor med mye hk og bredding på bila. og kjører dritten ut av dem på bane:)

 

mye mer fornuftig og ser bedre ut:)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har sett bilen min, men den bærer verken preg av dekaler, alu-vinger eller neonlys.

 

Men for all del, hvis det får deg til å føle deg bedre ved å leke verdensmester i bilstyling på internett, så unner jeg deg å ha en liten utblåsning mot folk som du tror du kjenner tankegangen til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har sett bilen min, men den bærer verken preg av dekaler, alu-vinger eller neonlys.

 

Men for all del, hvis det får deg til å føle deg bedre ved å leke verdensmester i bilstyling på internett, så unner jeg deg å ha en liten utblåsning mot folk som du tror du kjenner tankegangen til :)

 

nei jeg kan bare tenke meg

 

Men igjen du spurte jeg svarte

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår