Langemyr Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Går det ann å pusse ned gamle felger og lakere de på nytt eller vil balanseringa bli feil Siter Opel Astra 94 Hyndai Coupe 03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PombaMondy Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Det er ingen problem å lakkere felgene på nytt. Det er bare viktig å gjøre skikkelig forarbeid. 1. Pusse ned felgen(e) 2. Grunne noen lag 3. Lakkere med felglakk (slagfast) 4. Klarlakk hvis du vil, hvis ikke bruker du lakkforsegling Du er nødt til å balansere felgen(e) på nytt etter lakkering. Men det gjør de fleste bensinstasjoner mens du venter for rundt 60 kr per felg. Lykke til :) Siter Skattepengan får bein å gå på no som æ har fådd tak i turbomanifold!!! Ford Mondeo, 1996, 2.0 Zetec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Går det ann å pusse ned gamle felger og lakere de på nytt eller vil balanseringa bli feil Sjekk om felgene er kantkjørt eller skeive først. Så kan du evt sende de på oppretting. Så er det bare å pusse og lakke :thumb balansere til slutt..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 ups! var litt treg jeg gitt :P Kan sikkert være lurt å glassblåse eller sandblåse felgene hvis de er veldig stygge! Også evt sparkle og fyller. Kan bruke vanlig lakk viss du har på godt med klarlakk :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hvis du legger masse masse klarlakk, vil det ikke da bli ett krater om du er så uheldig å får ett steinsprang i felgen? Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hvis du legger masse masse klarlakk, vil det ikke da bli ett krater om du er så uheldig å får ett steinsprang i felgen? Nai! Hvofor legge unødvendig mange lag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Du som sa "hvis du legger på godt med klarlakk" så ;) hehe Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Du som sa "hvis du legger på godt med klarlakk" så ;) hehe misforstå meg rett da.. hehe;) Tenkte på et par lag jeg. funker da værtfall bra på mine .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosti Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Jeg har levert mine felger inn til Stavanger Fengsel. De pulverlakkerer felger. er veldig dyktige. koster rundt 1000,- for alle felgene. Jeg betalte 800,- for jeg hadde glassblåst de selv. så de slapp jo den jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Hmmm, ikke dumt. Gjør de det her på Tunga felgsel og? Noen som vet? Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snudii Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Hinna lakkering I stavanger tar det for 1000kr felgen vis jeg ikke tar feil. Da med sandblåsing pusiing og lakkering Siter Bmw 325i :D Vinterleketøy! -Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Lakkerte R-felgene mine for noen uker siden.. Fargen er helt egenlagd med mye hvit pelemor og litt sølv met. Ble en heftig effekt i sola. Dette er felger som brukes på bane og dermed utsettes for mye sprut.. Ingen skader i lakken så langt, så vanlig base / klarlakk funker helt fint på felger! Før sliping: Grovslipt og klar for grunning: Etter dette ble felgene vannslipt med P1200 for å sikre flott overflate. Ferdig lakkert (Ventilen ble brukt som maskering og ble byttet ut med en ny): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrottar Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 kan absolutt anbefale pulverlakk... meget sterk lakk, og veldig enkelt og billig i forhold til å lakke med "vanlig" lakk. bare å sandblåse og lakke. slipper sparkel og puss. kan anbefale http://sinterco.no/ de ligger i larvik. hadde felgene mine der for tre år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Pulverlakk er greit det, men for de som liker å gjøre det meste selv (inkl. meg) er vanlig lakk det beste og det billigste. Mikset forøvrig fargen selv å =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg