Gå til innhold

Audi 100cc 2,2

Ranger emnet


S3_Audi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har litt problemer med audi'en min.

Den går helt fint til jeg når ca 4500-5000rpm, da høres det ut som om den kutter bensinen elr tenninga. Så når du ligger i fart og treffer det punktet så stanger den noe j***lig.

Har bytta pluggledninger, plugger (denso), bensinfilter, fordelerlokk, rotor.. Men problemet er helt likt..

 

Noen som har hatt samme problemet før, elr som vet hva man skal gjøre??

 

Har bestilt meg en annen rotor som jeg skal hente i helga, den så litt annerledes ut enn den jeg hadde. Så skal prøve den.

 

Plz gi svar;)

 

Ps: dette er en vanlig 2,2 rekke 5, null turbo, 136hk, motorkode KU tror jeg:)

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader det er dårlig liv her inne på forumet. Har lagt ut flere tråder her på forumet og ingen gidder å svare..

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader det er dårlig liv her inne på forumet. Har lagt ut flere tråder her på forumet og ingen gidder å svare..

 

Hvis ingen veit hva som kan være feilen din kan man jo ikke svare heller?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men jeg hører liksom alle sammen sier at dette er sånn typisk audi feil og at maange andre har det. Synes liksom det er litt snodig at ingen her inne har hatt det:/

Men om ingen har så er det vel heller ingen hjelp i dere da, kan jo ikke gjøre noe med det.

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei.

 

Har litt problemer med audi'en min.

Den går helt fint til jeg når ca 4500-5000rpm, da høres det ut som om den kutter bensinen elr tenninga. Så når du ligger i fart og treffer det punktet så stanger den noe j***lig.

Har bytta pluggledninger, plugger (denso), bensinfilter, fordelerlokk, rotor.. Men problemet er helt likt..

 

Noen som har hatt samme problemet før, elr som vet hva man skal gjøre??

 

Har bestilt meg en annen rotor som jeg skal hente i helga, den så litt annerledes ut enn den jeg hadde. Så skal prøve den.

 

Plz gi svar;)

 

Ps: dette er en vanlig 2,2 rekke 5, null turbo, 136hk, motorkode KU tror jeg:)

har du problemer og starte den av og til også?og når den er kald må du starte ogstoppe motoren 1 gang før den sviver på tomgang?problemet du har hadde jeg også ser du.jeg kjøpte pluggledninger med 10 ors garanti til rundt 1500.da jeg skiftet bensinpumpa og tomgangs eller veivhusventilen tror jeg den heter så var bilen min helt hundre.jeg anbefaler deg og kjøre innom et verksted så di kan måle hvor mye trykk bensinpumpa di gir.det tar di ingenting for men pumpa og arbeidet kommer på ca 4000,men det er verd d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM det er pumpa så bytter du den selv. Den ligger oppi tanken. Er et lokk i bagasjen som du skrur opp og kan løfte opp pumpa der.. trenger ikke levere på verksted for det!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samma problem selv , etter å ha tenkt å feilet , går jeg for at det er noe feil med bensinpumpa di, men på k-jet II så kan man vel prøve å justere styretrykk på mengdefordeleren , skal prøve å få tak i noen oppskrift på dette ved å sjekke litt i noen gamle bøker fra den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

 

Det er mest sannsynlig ikke noe i veien med bilen din!:driving

 

Det er mekanisk turtallsperre i rotoren på en del av disse bilene.:uhhmmwhat?:

 

Det vil si at det ligger et lodd i rotoren som er laget for å flytte seg og fjerne kontakten når sentrifugalkreftene blir store nok.

 

Jeg er ikke særlig glad i å kjøre på høyt turtall, så jeg lot min være sånn, men det skal gå an å få tak i rotor uten denne funksjonen.

 

Prøv dette først før du setter bilen på verksted.

Bør vel koste maks en hundrelapp.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jeg har nå hatt 3 av disse audiene 2,2 5 e 100 cc og det samme problemet går igjen over og over igjen.

Regel 1:når bilen skal inn til eu godkjenning så stiller di coen i følge reglemanget.Mine biler har gått helt fint til etter eu godkjennina da verkstedet har begynt og fikkle med co skruen.Rører di den så får di den Aldri til og stoppe fjuske eller hoste og herke.

Så begynner problemene.feil bensin/luftforhold gir dårligere tenning,sorte plugger,tenninga blir feil,bensinpumpa som skal gi 4,5 bars trykk faller ned i 2 bar etter den har vært ny ca 2 år.så begynner innsprøytninga og gå adundas.Bensinfordeleren får nok bensin når kaldstarten står på og går da uten di helt store nykkingene men med en gang kaldstarten slår seg av så faller bensintrykket,og bilen blir gående på bare 3 cylindere og er ett h #¤%%&e og kjøre.Den må kinnes mere for at du i det hele tatt skal få start på 3 cylindere og dette røyner startmotoren og batteriet.Jeg fikk ny starter da den brant opp før garantien var utgått,men bensinpumpa sveiv 2 år og 3 mnd og denne fikk jeg ikke på garantien.Er dere opps på dette som jeg skriver her nå og velger deres eu godkjenningsversted med omhu hvor de forstår at det eldre bilene er det mere bensin må di ha spesiellt i startfasen.Som sagt hadde jeg aldri problemer før verkstedet rørte co skrua.Heldigvis har verkstedet vært utrolig kule med meg etter at den bilen jeg har nå er påkostet 60 000.Når denne mailen ble skrevet stod bilen på verskted og etter 10 dager der så fant di til slutt ut hva det var.Husk at det er utrolig dyrt for et verksted og spesiellt for deg som bileiger når verkstedet må feilsøke manuellt på det meste.

En ting skal disse bilene ha:de er utrolig gode og driftsikkre når di fungerer hehe men er ikke alle bilene det da ?og så er di jo galvanisert.Hadde det ikke vært for den galvaniseringa hadde nok bilene mine gått der pepperen gror for da hadde rustet også vært til bekymring.

 

lykke til hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår