Gå til innhold

Hvordan skal jeg koble dette?

Ranger emnet


Blueex

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger hjelp til oppkobling av dette:

- 1 pioneer bilstereo

- 4" focal i dash + 6,5" i dørene

- Focal hattehyllehøyt. 6x9

+ FOCAL FP4.75 4x75W RMS

 

Slik som det er nå går det en stk RCA kabel fra spiller til forsterker. Dermed har jeg kun 2 stk utganger for høyttalere. Så nå er 6x9 koblet i forsterker. og 4" er koblet i spilleren.

 

- Nå skal 6,5" inn i dørlommene men hvordan skal jeg koble dette?

- Kan jeg kun bruke 2 utganger i forsterker når jeg bare har en RCA? (må jeg ha to RCA kabler for å benytte meg av alle 4 utgangene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du berre 1 signalutgang på spilller? Viss ikkje forsterkeren har ein brytar som gjera at du berre trenger ledning på eine inngangen for å få lyd ut på begge utgangen, må du splitte signalet. (hugser ikkje kva det heiter!)

Har du 3-vegs komponentsett framme, eller har du 4" koaksialhøgtaler + 6,5" koaksialhøgtaler framme?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du berre 1 signalutgang på spilller? Viss ikkje forsterkeren har ein brytar som gjera at du berre trenger ledning på eine inngangen for å få lyd ut på begge utgangen, må du splitte signalet. (hugser ikkje kva det heiter!)

Har du 3-vegs komponentsett framme, eller har du 4" koaksialhøgtaler + 6,5" koaksialhøgtaler framme?

 

Har 2 utganger på spiller så jeg skal handle inn en signalkabel i dag.

 

jeg har prøvd med et 3-veis frontsett der midbassen satt i døra. Fikk ikke døra skikkelig tett og alt ble bare tull. derfor har jeg bare kjøpt inn noen helt vanlige 6,5" koaksial. 4" er et komponentsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 utganger på spiller så jeg skal handle inn en signalkabel i dag.

 

jeg har prøvd med et 3-veis frontsett der midbassen satt i døra. Fikk ikke døra skikkelig tett og alt ble bare tull. derfor har jeg bare kjøpt inn noen helt vanlige 6,5" koaksial. 4" er et komponentsett.

 

det du trenger er enten 2 stk rca split (hun/han) eller som du sier 2 rca kabler. bemerk deg ogaå at mange 4 kanalere har bass justering kun på 2 kanaler, så hvis du tenker sub i den langsiktge tid, trenger du ihvertfall en til forsterker. kjør focal komponentsettet ditt på forsterkern der bassen ikke kan justerer og la 6x9ene få mest bass. et komponentsett spiller elendig på cd spiller, fordi delefilteret deler opp lyden samtidig som den minsker signal nivået med tanke på at det skal tåle litt. jeg kjenner til Focal, og de bruker stiv membra i elementene sine, altså skal mer til for å få ut den ordentlige lyden. lykke til uansett.

vMazda 323f

volvo 360gls

 

2 stk 12'' Jbl bassere, 1 stk jbl monoblock og 1 stk jbl 4 kanaler, samt pioneer komponentsett og 6x9 i magnesium og karbon membram. 5000 watt peak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår