Gå til innhold

Golfen nøkker når jeg gir og slipper gass

Ranger emnet


Tranquillity

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nettopp skaffet meg en golf 95 modell(min første bil=)), men når jeg kjører i 1-2 gir så nøkker bilen hvergang jeg gir gass og slipper gassen. Nøkker også i de andre girene men ikke like ille som i 1 og 2.

 

Det funker å slippe gassen veeldig sakte i 3-4-5 gir men dersom jeg gir gass nøkker det igjen.

 

Det begynner å bli forbanna irriterende noen som vet hva det kommer av?

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet for et par uker siden. Trodde også at det var motorfeste eller toppen somm var gåen..

Viste seg imidlertid at gummipakningen (flensen) på forgasseren var morknet, og tok derfor inn for mye luft..

De sa på verkstedet at det var et kjent problem.

Veldig lett å fikse,tror delen kosta 700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. sliter med akurat det samme.. lurer å på hva dette kan vere.. det er akurat når jeg slipper gassen... trodde å at det var motorfestene.. men de ser nå bra ut... lurer på hav det kan være... virker som det ikke er noe med motoren heller... kan det da være girkassen???

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å utelukke en ting..

Dere har sjekket at hjulboltene er tilstrekkelig trekt til?

 

Kamerat av meg hadde lignende symptomer på Audi 80, da var det slark i boltene.

 

Golf3 bensin har en bensinkutt funksjon, denne gir bilen et lite nykk når du går av og på gassen.

Hvis motorfestene er så dårlige at det merkes slik så er det også fullt mulig å bruke f,eks et brekkjern til å teste om dem er dårlige.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår