Gå til innhold

Registrere HK tuning i vognkortet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kan jeg ta turen til biltilsynet for å få nytt vognkort med registrert 225hk? Hvordan er prosessen? Hvor mye må jeg betale samt må jeg registrere dette hos forsikringsselskapet også?

 

Satser for endring i avgiftsmessig status - Tollvesenet

 

Dokumenter som kreves fremlagt:

Ved statusendring av et kjøretøy, må kopi av kjøretøyets vognkort og en søknad sendes tollregionen. Tollregionene sender tillatelse til statusendring samt innbetalingsblankett for avgiften .

 

Når betaling har funnet sted, kan kjøretøyet fysisk ombygges. Trafikkstasjonen må kontaktes for å få teknisk godkjennelse og endring av vognkort m.m.

 

Omregistreringsavgift skal kun betales ved eierskifte av kjøretøyet.

 

En gjør oppmerksom på at brosjyren ikke er uttømmende. Nærmere opplysninger om avgiftsmessige spørsmål fås hos Tollvesenet. Spørsmål av teknisk art besvares av trafikkstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jeg ta turen til biltilsynet for å få nytt vognkort med registrert 225hk? Hvordan er prosessen? Hvor mye må jeg betale samt må jeg registrere dette hos forsikringsselskapet også?

 

Ja, du tar kontakt med biltilsynet og sier at du skal endre avgiftsstatus på din bil. Så må du dokumentere endringene. Deretter vil de beregne hva du skal betale. Endringen hos forsikring er en separat prosess.

JCW007

BMW 335cd

SOLGT: Mini Cooper S JCW 2006

Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i den lenken at mange biler ble ødelagt av chiptrimming?

Har alri hørt om at en bil har blitt mekanisk ødelaagt(motor, gir, aksling, bremser osv) etter å ha blitt chip trimmet? Tror mye av det de skriver er skremselsfaktorer. Hva tror dere?

 

Finnes vel noen biltyper som ikke "tåler" chipping så veldig godt. Men tror Mini sin girkasse etc skal tåle litt chipping. De bytter jo ikke noe i drivverket når man får JCW 210 oppgraderingen.

 

Kjører man "normalt" tror jeg ikke motoren tar skade, men de som kjører på max turtall og skamkjører bilen har nok lettere for å føkke alt opp. Men skjønner godt at noen er skeptiske til å kjøpe biler som har vært chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange bilmodeller feks, BMW bruker samme driværk på noen en med 150 hk som med en med 170 hk. Men bilen med 150 hk er MYE billigere å kjøpe, setter man da en chip i denne så har man omtrent like mye krefter som i modellen over. Det er jo klart at BMW og andre forhandlere vil prøve å unngå at folk kjøper de billige modellene og modifiserer dem litt slik at de går like bra som en bil som er 30000-40000kr dyrere. Derfor får de forhandlerene til å si at "Vi får ofte inn biler som er chiptrimmet, hvor det og det røk" Personlig tror jeg mye av dette er skremselspropaganda. Desuten er det kanskje de som chipper bilene sine, og som savner de ekstra 15-25 hk som kjører friskest? Jeg vet ikke jeg, dette er bare hva jeg tror;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår