Gå til innhold

Registrere HK tuning i vognkortet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff... Sjekka raskt hvor mye det koster å få "godkjent" 220hk.

 

Engangsavgift for gammelt kjøretøy:

Avgift for egenvekt: 42 830,50

Avgift for motoreffekt: 64 235,15

Avgift for slagvolum: 29 688,00

Engangsavgift: 136 753,65

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 138 054,00

 

-----------------------------------------------------------------

 

Engangsavgift for nytt kjøretøy:

Avgift for egenvekt: 42 830,50

Avgift for motoreffekt: 150 328,65

Avgift for slagvolum: 29 688,00

Engangsavgift: 222 847,15

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 224 147,00

 

-----------------------------------------------------------------

 

Differanse: 86 093,00

Bruksfradrag (0%) 0,00

Tilleggsavgift ved statusendring: 86 093,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

auch!

 

Tror nok det blir moderat trimming (chip, eksos) på meg etter å ha snakket med Gjensidige. De fortalte at om jeg krasjer bilen med 225 hk og den er registrert med 163 kan det få store konsekvenser (økonomiske). Kan risikere å å få 0 utbetalt.

 

De gjør rutine av å undersøke biler for modifikasjoner etter uhell av den store typen.

 

Han skulle sende meg noe informasjon om dette per mail, skal poste det her straks jeg får det...

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig trimming av biler - FBI - NRK

 

Det er vel et spm om kjønn.

 

Ser de under panseret på en mini og finner masse uorginalt og du har tatt del i en "dyr" kollisjon (gjerne innvolvert personskader) skal du nok se at forsikringsseskapet går langt for å finne ut om bilen var trimmet eller ikke.

 

En endring fra 163 til 225 er ganske markant.

 

Jeg baserer meg bare på hva jeg leser og hva Gjensidige fortalte meg i dag.

 

Don`t shot the messenger.

 

Jeg personlig ønsker illefall ikke å ende opp i en situasjon der jeg er ansvarlig både for min egen og andres bil (personskader) fordi jeg kjørte en trimmet bil.

 

Noen regelverk kan være nyttig å forholde seg til, etter min mening er dette et godt eksempel.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Sjekka raskt hvor mye det koster å få "godkjent" 220hk.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Differanse: 86 093,00

Bruksfradrag (0%) 0,00

Tilleggsavgift ved statusendring: 86 093,00

 

Mener du kan trekke fra bruksfradraget på dette beløpet. Da blir avgiften ca det halve. Fortsatt mye penger!

JCW007

BMW 335cd

SOLGT: Mini Cooper S JCW 2006

Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fradraget regnes fra dato for første gangs registrering her i landet til tidspunktet for statusendringen. Det oppnås ikke bruksfradrag lenger tilbake i tid enn dato for første gangs registrering her i landet dersom en ønsker å statusendre et bruktimportert kjøretøy.

 

Satsene for bruksfradraget er:

 

Over 1 år : 15%

Over 2 år : 30%

Over 3 år : 45%

Over 4 år : 55%

Over 5 år : 65%

Over 6 år : 75%

Over 7 år : 85%

Over 8 år : 90%

Over 9 år : 95%

Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår