Gå til innhold

Girkasse c20ne

Ranger emnet


ZopHa

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

 

Har vectra a med c20ne, og vil gjerne ikke ha automatgir på den lenger. Har også planer om å få litt mer futt i motoren, so jeg vil jo ha en girkasse som også liker futt.

 

F18 vet jeg funker, (finnes vel to typer av den også som jeg har lest). Men spørsmålet er: Er det bedre kasser det går an å montere på bilen min?

Opel Vectra A -93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh? F18 e væll kort gira å f20 lang gira!?

 

F18 mener jeg er nesten lik F16 cr kassen...F18 finner du vell i Astra,Vectra 1.8i 16 v f.eks.... F20 kassen er vell mer som F16 wr kassen...altså ca 65 km i første,115 i andre 170 i tredje osv..CA ja..

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh? F18 e væll kort gira å f20 lang gira!?

 

F18 mener jeg er nesten lik F16 cr kassen...F18 finner du vell i Astra,Vectra 1.8i 16 v f.eks.... F20 kassen er vell mer som F16 wr kassen...altså ca 65 km i første,115 i andre 170 i tredje osv..CA ja..

 

nei, vanligvis er F18 langgira, men den finst som kortgira og, den kom i nyare vectra med C20NE og nyare calibra med C20XEV.

eg har F18 i min 95mod vectra med NE..

mens F20 kom i kadett, astra, vectra og calibra med C20XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvis jeg har forstått rett, så passer f20-kasser på ne-en min =)

 

Nålelager i veiva? Er ny på dette, så jeg er åpen for alle forslag og tips&triks.

 

Målet er å lære meg c20ne og vectra ut og inn =) så dette er på en måte et læreprosjekt.

Opel Vectra A -93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår