Gå til innhold

rcfrik's Toyota Corolla XLi prosjekt [NYE BILDER S. 16 ]

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

Eneste er vel at radiatoren din kanskje får opp temperaturen, men det merker du neppe :)

 

Hmm, håper ikke jeg merker noe til det da :) Er kjipt om plutselig radiatoren skal bli for varm...

 

Jess, jeg får regne med at det går bra :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått henta senkesettet mitt! :D Eller senkefjærene er vel mer riktig ;)

 

Dette blir utrolig bra tror jeg :) Gleder meg til søndag, da skal de på ;)

 

Har også fått kjøpt felgrens i dag, så felgene skal vaskes på søndag de også :) Får masse hjelp ^^ Go-carter og dama kommer og skal hjelp :) Håper virkelig det vil se bra ut også...!

 

IMG_0247.jpg

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :) stå på.. litt nyere en min men..:worshipnissan

 

Jess, er litt nyere :P Men spør som din kanskje blir mindre orginal enn min da ;) hehe

 

Idag skal det på med senking :) Folket kommer for å hjelpe i løpet av dagen, så jeg aner ikke når jeg får begynt...Morsomt!

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da har jeg fått på senking bak :) Vi fikk ikke tid til å ta både foran og bak... Menmen ;)

 

Her er noen bilder av arbeidet. Og fy faen for en dritt jobb! Skal ikke gjøre det så ofte kjenner jeg. Glemte å ta bilde av faenskapen når den var på sitt verste, men de fleste som har gjort dette selv vet vel hvordan det er.

 

Før vi startet:

 

IMG_0274.jpg

 

Etter litt jobbing for å prøve å forstå hvordan vi skulle få av demperen fant vi ut at vi måtte ta av dekselet i bagasjerommet:

 

IMG_0278.jpg

 

Her har vi satt fast fjærklemmene, men det viste seg at vi virkelig ikke trengte dem overhodet... Brukte heller bare ren makt:

 

IMG_0277.jpg

 

ENDELIG! Etter mye kjefing på hverandre og skriking til den helvetes demperen, fikk vi den av:

 

IMG_0279.jpg

 

Og her ble resultatet, fjæra har ikke synki helt sammen, men man ser forskjell fra første bildet om man ser etter:

 

IMG_0280.jpg

 

 

Skal ta fronten i morgen regner meg med. Om jeg får med meg go-carter. Har ikke lyst til å begynne på det selv...

 

Men ble fornøyd med resultatet :) Og tror det blir enda bedre når fjæra har fått synki langt nok ned ;)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut de dær :) Lurer på om eg ska gå før coilovers eg:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

Takk takk! :D Hadde jeg funnet og hatt råd til det, skulle jeg tatt det selv også ;)

 

Håper jeg får tid til å ta fronten i morra! :D Blir utrolig kult ^^

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan slenge inn at selv etter 2 desperate telefonsamtaler til meg, så greide rcfrik tilslutt å få på plass senkesettet foran, og bilen skal visst være på høyde med en dachs :)

 

Forøvrig ligger el-vinduer i luften nå... jeg har et kit liggende og slenge her han ble interessert i:ratatatat

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, ny update på g. Nå har jeg endlig fått på senkinga foran også..tok meg kun 6 timer.. rundt 1 på venstre side, og 5 på høyre. Kan tro jeg har vært hissig et par ganger, og ordna alt ved rå muskelkraft når kl. begynte å bli mange :P

 

Her kommer da før og etter bilder, siden jeg så ut som svarteper på henda (gjør vel det enda..) tok jeg ikke bilder under modifiseringa:

 

Før:

 

IMG_0283.jpg

 

Etter:

 

IMG_0284.jpg

 

Jeg må si at jeg er utrolig fornøyd med resultatet, og at det var verdt alle penga :) Selv om det ikke var store senkinga, så ble mye kulere med bil som ikke så ut som den var offroader som den gjorde før :) Men ser nå at jeg må på med non 16" felger etter hvert. Da ville den blitt enda kulere ;)

 

EDIT:

Tar vel litt tid før fjærene setter ser i riktig høyde også.. så regner med at den blir enda litt lavere :)

 

EDIT2:

Bilde av hele bilen med senking:

 

IMG_0287.jpg

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flott ut det ja!!

Men, har du 40mm senk? Er sikkert nevnt lenger opp her, men spør allikevel jeg... Og, min er cirka 2 fot fra bakken og opp til hjulbuen foran, hvor mye er din nå som du har senket den? :)

 

Ja, har 40 mm senk både foran og bak. Kan sjekke hvor høy min er fra bakken når jeg kommer hjem fra skolen i dag ;)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Fukaniso:

 

Bilen min er ca. 60 cm opp til hjulbua foran nå, med senking. Så om din er ca. 2 fot uten senking har du enten målt feil, eller så har du 40 mm senking på ;)

 

EDIT:

Tipper bilen min var rundt 65 til 70 cm opp til hjulbua før jeg satt på senkinga, sånn at du vet det :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Fukaniso:

 

Bilen min er ca. 60 cm opp til hjulbua foran nå, med senking. Så om din er ca. 2 fot uten senking har du enten målt feil, eller så har du 40 mm senking på ;)

 

EDIT:

Tipper bilen min var rundt 65 til 70 cm opp til hjulbua før jeg satt på senkinga, sånn at du vet det :)

 

Ja, det var rare greier.. Men da er det sikkert så "klart for utbytting" at den er 60cm uansett... Men, greit å vite, takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var rare greier.. Men da er det sikkert så "klart for utbytting" at den er 60cm uansett... Men, greit å vite, takk skal du ha :)

 

Bare hyggelig :) Min vil nok bli litt lavere også, tar litt tid før fjærene synker til riktig høyde. Så kan måle igjen om et par dager :)

 

Ja, folkens nå har jeg hatt det litt morsomt i dag :) Var ute å testa hvor stiv bilen var blitt i sta.. Mamma sa hu satt og hoppa i sete :p Vi dro på parkeringsplassen på ishallen her og haugekjørte litt. Masse grus og spinne på. Må si den var stiv no i hvertfall :D Og så lav at jeg dro nedi når jeg kjørte i dumpene :)

 

Så nok engang, jeg er utrolig fornøyd med en godt utført jobb :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår