esbandos Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 jaja.. :P Uansett, hva kan være årsaken til at pedalen er såpass djup? Har jo lufta systemet skikkelig og i følge boka. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Har fått problemer igjen ang bremsene..! Må pumpe på pedalen under fart for å få trykk på bremsen slik at jeg får bråstoppa bilen. Hva kan være galt? Har lufta SKIKKELIG nå. 10 luft pr nippel ca. Samt luftet hovedsylinderen.. Motoren øker turtallet en god del når man pumper på bremsen. Fra ca 900rpm til rundt 2500rpm.. Ingen lekkasje på vacuumslanger ihvertfall. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Pumping for å få bremsetrykk tyder på defekte pakninger i hovedpumpa... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Hm.. Ja, var det jeg også mente.. Men har jo byttet hovedpumpe.. hele 2 ganger. Men får muligens den nye hovedsylinderen til den store forsterkeren, så blir vel bytte til det idag. Får håpe detta ordner seg. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Om turtallet endrer seg ved pumping på bremsene ville jeg sjekket/byttet slange mellom innsug og bremseservo, samt den hvite ventilen på servoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Har byttet slange, og forsterkeren virka helt fint før jeg demonterte den fra bilen, for så å montere den igjen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Hvis du har trykket bremsepedalen helt i bunn, så kan du ha drept bremsekraftforsterkeren din. (mener å huske at det ikke skal mer til= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Hvem rekkefølge lufter du da ? Mener du skal byne bakerst på høyre side-så bak venstre-så foran høyre-så foran venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Når det var masse luft i systemet, gikk såklart pedalen i bunn hele tiden når vi lufta. Men etter det, er den NESTEN i gulvet. Lufter slik du sa ja, Volvo240reicing. Lufter ihvertfall slik det står på kapittel 9.10 i haynesboka. (kan faktisk kapittelet utenat omtrent:P) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Har nå fått bytta over til den store forsterkeren, samt ny hovedsylinder tilhørende forsterkeren. Men har et problem. For det første er det sykt med luft i systemet, eller så drar den inn luft en plass. Bånner pedalen hele tiden med motor igang, samt at brake failure lyser når jeg trykker pedalen inn. Når jeg står å pumper for å lufte bremsene, kommer det luft ut av vacuumslangen til forsterkeren. Er dette rett? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Ingen som veit? haster.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Pedalen min gjekk også langt inn ettar å ha skifta bremseslangar HF (var OK uten motor i gang), etter å ha studert Haynes fann eg ut at det var en nippel eg hadde gløymt å lufte og ette å ha lufta den siste nippelen er bremsene betre enn nokon gong. Det er tre lufteniplar på kvar kaliper framme og en på kvar bak. 100% sikker på at du har lufta alle niplane? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 er 100% sikker på at jeg har lufta alle niplene ja.. Så er neppe det som er problemet hos meg. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Du var sikker på at du hadde satt calipperne riktig også :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Hehe. Ja.. Men har luftet alle niplene. Dèt er jeg helt sikker på. Er jo 6stk foran og 2bak.. To og to av de foran på hvert kaliper skal jo luftes samtidig, så. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.