Gå til innhold

40mm Senkefjærer?

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

Etter å ha klart å knekt begge fjærene mine bak :uhhmmwhat?:

så må jeg ha meg noen nye og det fort som f... :yodude: Om det er noen som har noen 40mm til en 1.8 96mod liggende å slenge i nærheten av Tr.heim og ønsker å selge dem så hadde jeg vært kjempehappy :happyhappy:

 

Ellers så tar jeg imot tips om hvem som kan selge parvis fjærer, og ikke hele sett :)

 

Grunnen til at dem knekte er vel at jeg har kjørt med orginale gassdempere bak, for at dem foran med sportsdemper er helt fine, så om noen kjører med orginale dempere med senk, så kan det kanskje være verd å vurdere å bytte til sportsdempere ;)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Titus :) Og takk for svaret, men fikk tak i meg fire nye Weitec fjærer, så nå mangler det 2 dempere som må byttes, men det var ikke helt lett å finne noen sportsdempere som ikke koster skjorta her i byen :uhhmmwhat?:

 

Tips hvor man får kjøpt slikt i Trondheim er hjertlig velkommen :happyhappy: Ellers blir det Monroe reflex ei lita stund til :watchout

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips hvor man får kjøpt slikt i Trondheim er hjertlig velkommen :happyhappy: Ellers blir det Monroe reflex ei lita stund til :watchout

 

Ok, trengs ikke:watchout Endte opp med en forslått hånd, og masse sinne angry2 i ett forsøk på å løsne hylsa som sitter på toppen av de gamle demperne (er denne løs, eller er den gjenget?)

 

Enden på visa er ihvertfall at jeg GIKK til bilextra og bestilte KYB GR-2 dempere, for ingen i denna byen har noe som ligner en sportsdemper på lager :deng

 

Noen erfaring med KYB GR-2 anyone? Ifølge det jeg har forstått, så skal KYB være litt hardere enn "normale" dempere

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 40 senk liggende:p

bare disse er varmet litt en desj da.. så egentlig er de 80-90 mm:D

 

 

Hehe, varmet litt ja ;) Kanskje det å ta litt av spennet i dem er løsninga for at dem ikke skal knekke :D Eller kjøre penere,, nasj det siste var ihvertfall ingen god løsning :D

 

Pen du har bil ihvertfall :yodude:

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, varmet litt ja ;) Kanskje det å ta litt av spennet i dem er løsninga for at dem ikke skal knekke :D Eller kjøre penere,, nasj det siste var ihvertfall ingen god løsning :D

 

Pen du har bil ihvertfall :yodude:

 

hehe, takk;)

nejda har kjørt med varma fjærer siden 2003 nå så funker bra,

folk flest sier at de knekker fortere men det er bare en skrøn

de aller fleste jeg kjenner varmer fjærene istede for å kappe, å ingen har opplevd at de har knukket enda:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel , tror nok jeg ville valgt å varme, istedefor å kappe, men foretrekker at stålet skal være stivt nok :D

 

Hadde en opplevelse nordafor, der en blodsenket 325i forsøkte å ta meg i svingene, (jeg hadde da max 105/110 hk) og hadde tvertimot ingen problemer med å holde følge, og da i tillegg med billig 195/50/15 dekk :P

 

Men derimot fikk jeg vite senere at han hadde varmet senkesettet sitt :uhhmmwhat?:

 

Så er ikke alltid like lurt å tukle med stålet :blah: Men om man er stylist så går det bra :happyhappy:

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel , tror nok jeg ville valgt å varme, istedefor å kappe, men foretrekker at stålet skal være stivt nok :D

 

Hadde en opplevelse nordafor, der en blodsenket 325i forsøkte å ta meg i svingene, (jeg hadde da max 105/110 hk) og hadde tvertimot ingen problemer med å holde følge, og da i tillegg med billig 195/50/15 dekk :P

 

Men derimot fikk jeg vite senere at han hadde varmet senkesettet sitt :uhhmmwhat?:

 

Så er ikke alltid like lurt å tukle med stålet :blah: Men om man er stylist så går det bra :happyhappy:

 

da kan nokk ikke han som kjørte den 325'en være noe flink til å kjøre :P hehe hvis du holdt pent følge med han hehe.

 

endel hester på beite i den 325 da ja:).

 

 

 

men greit å ha stivhet i bilen da man skal ligge fort i svinga.. gud som det hjelper ^^

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår