940 turbo 1995 Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Har du sjekket om registeret står riktig? Mitt stod 2 tenner feil etter eg byttet kam og bilen gikk som en bøtte med drit. Verdt å sjekke. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 ja, har testet med startgass på innsug..men kunne ikke høre noe turtalls økning..men når man ser på pakningen har den forsvunnet litt inn i den ene cyl..får uansett bytte den og se..koster bare 130kr :D Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 130kr ja..det var jo rimelig. orginalt volvo koster den pakningen 370kr el no...sjukt... husk på javnt moment på mutterene til innsuget.. :) Stram godt til..selv på de du sliter med å komme til :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Da var insugspakningen byttet..fortsatt ikke funnet synderen..mistenker den Bensin trykk reg som fucker opp alt..skal bytte den ut med den org. og se.. det er så merkelig..den kan gå helt reint, så dass etterpå..Idag på morran gikk den helt reint.feks..liker ikke å bli for varm tydeligvis..den fjusker på tomgang, men kommer seg lenger opp på registeret.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazon121 Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Hei. Har du målt bensintrykket?? Høres ut som om den har for lavt trykk. Bytt til den org. regulatoren og se om det hjelper. Kan også være temp.giveren til innsprutet, hvis den gir feil signaler til styreenhet, så blir liksom alt feil. Az121... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Da var insugspakningen byttet..fortsatt ikke funnet synderen..mistenker den Bensin trykk reg som fucker opp alt..skal bytte den ut med den org. og se.. det er så merkelig..den kan gå helt reint, så dass etterpå..Idag på morran gikk den helt reint.feks..liker ikke å bli for varm tydeligvis..den fjusker på tomgang, men kommer seg lenger opp på registeret.. hei igjen kom du deg hjem i går eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Heisann.. Joda, jeg kom hjem vettu :D hehe...gikk igrunn veldig greit...begynte å nappe og fjuske litt når jeg nærmte meg skien..men ellers virka den mye friskere.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Heisann.. Joda, jeg kom hjem vettu :D hehe...gikk igrunn veldig greit...begynte å nappe og fjuske litt når jeg nærmte meg skien..men ellers virka den mye friskere.. fått prøvd den orginale BTR enda da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 fått prøvd den orginale BTR enda da? jeg har ikke fått prøvd enda nei..må lete litt i boden..ligger der inne en plass..grave meg frem og se hva jeg finner..hehe.. var forøvrig drit fete de felgene fra EK på 740n din..;) Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Hei. Har du målt bensintrykket?? Høres ut som om den har for lavt trykk. Bytt til den org. regulatoren og se om det hjelper. Kan også være temp.giveren til innsprutet, hvis den gir feil signaler til styreenhet, så blir liksom alt feil. Az121... Det er org. FT dyser. Turkise/grønne. Dem ligger vel på 3.0 bar i grunntrykk? org? BTR'n er progressive 1,2:4 kjøpt hos Iglebæk i Kristiansand..tempgiveren ja..Den sitter rett under insuget i blokka omtrent? Bytte ut den da? Koster de? Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Da var BTR byttet til org...motoren gikk umiddelbart bedre på tomgang, men motoren er jo kald så jeg må ta en liten test run nå.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 jeg har ikke fått prøvd enda nei..må lete litt i boden..ligger der inne en plass..grave meg frem og se hva jeg finner..hehe.. var forøvrig drit fete de felgene fra EK på 740n din..;) ja felgene var ikke så værst dem, hehe... bare få spadd nedi en motor i den nå så blir det nok kanon bra tomgangen kom seg med den orginale BTR får håpe det fungerer oppover i registeret og da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 hva blei resultatet? Så bra at du fikk bot? ;) hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Hei folkens..Det var nok hoved synderen den BTR ja..:) Motoren oppførte seg klokkerent nå med org.btr både på tomgang og ellers oppover i registeret..både på varm og kald motor. Gikk mye bedre, og det smalt ikke så veldig i potta heller..Responsen og draget var mye mer presist..Den progressive BTR'n må jo levd sitt eget liv eller ikke passet overens med oppsettet.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Da kan jeg med sikkerhet bekrefte at Bensin Trykk Reg. var opphavet til fjuskinga..motoren har ikke fjusket en gang siden jeg byttet over den orginale. :) Neste problem og dillemma i tråden er hvorfor i svarte granskauen kutter den?? Motoren dauer akutt ved fult pådrag i de fleste gir. F.eks. 5500rpm i 2 giret. 4-5000rpm i 3 giret..T3 Turboen lader ca.1,0 kg ved kutt. (Chippet bensintilførsel og tenning) Bensinpumpe som ikke henger med? Sensor? Noen formeninger?? Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.