ole180 Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Har nå fått stempler og staker fra statene, men var ein som sa t meg igår at eg måtte ha ei spesiell olje når eg sku montera... noen som har erfaringer og vett hvilke olje, hvor den skal brukes? Og hvilken klaring har dere på fjærene når den står i sylinderen? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 jeg bruker bare samme olje som jeg har tenkt til å ha på blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 hmm, okey, for ble veldi i stuss når han fyren sa dette til meg, vil nødigt ikkje gjør feil me så dyre deler... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 vanlig motor olje. tolerance på klaringen på stempelringene står i haynes boka (f.eks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 ja, men desse er jo ikkje standar, så om det var noe spesielt siden det er smidd... er CP stempler.... 96.30 borring... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hvis du tenker på pasta for å få korrekt moment på skruer og muttere så kan jeg anbefale guffa som ARP leverer med sine skruer. Den sørger for at momentet benyttes til å forankre delene istedet for å koke bort som gjengemotstand. Hvis du derimot tenker på hva slags olje som bør helles på motoren første gang du starter så kan du bruke samme olje som du skal bruke til vanlig. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 tenkte på under montering, men fekk ikkje noe olje med stakene eg... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 vanlig motorolje? har alltid jeg brukt hvertfall Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveit'n Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 skal vel bruke mineral olje under innkjøringa. Siter Tveit'n Performance Volvo 740 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 skal vel bruke mineral olje under innkjøringa. Det er det flere som mener ja, men jeg og mange med meg vil hevde at det er feil. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 kass olje meiner du er best da? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Kjør inn m Agip 10-60 Racing du.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 kass olje meiner du er best da? Den olja man har tenkt å benytte på motoren til vanlig. Gjerne en god syntetisk olje. Kjør inn m Agip 10-60 Racing du.. Du er vel nesten forpliktet til å anbefale Agip, men jeg synes nok en varmviskositet på 60 er for tykk til vanlig bruk. Medmindre motoren er konstruert for det velogmerke. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Den olja man har tenkt å benytte på motoren til vanlig. Gjerne en god syntetisk olje. Du er vel nesten forpliktet til å anbefale Agip, men jeg synes nok en varmviskositet på 60 er for tykk til vanlig bruk. Medmindre motoren er konstruert for det velogmerke. Hehe... Ingen fare m å anbefale det ihvertfall, viser seg i store internasjonale tester at den slår de andre som Mobil1, Castrol osv.. Har jo mange alternativer der for en gatemotor... F eks Agip HTS Extra 5w-40... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 en god syntetisk olje duger fint..bare ikke bruk mineral. Mineral har dårlige rense-egenskaper, og en nyoverhalt motor har en del dritt i seg. Skal forøvrig bytte olje etter 1000km første gang etter overhaling...så legg det inn i budsjettet. Klaringene til stempelringene skal da være det samme på smidd og støpt? Er bare stempelet det er forskjell på...og det skal du vel ikke måle så mye mener jeg å huske. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg