turbotom Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Jeg er rimelig grønn når det gjelder hvordan turboer er utformet og slikt, så jeg spør: Kan man vri eller endre på "husene" til en turbo? Altså at man f.eks kan ta en turbo fra en 200 sx og få den til å passe på en Audi A4(med T25/28 manifold da selvfølgelig!)? Da tenker jeg på plassering! Slik at turboen blir stående riktig i forhold til resten av komponentene som skal kobles på? Jeg er jævla dårlig til å forklare meg, men jeg håper noen forstod! :blah: Mvh TurboTom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 flensen på turboen kan vell ikke forandres, men kompressor huset kan vris :) Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Både eksoshus og kompressorhus kan vris. Eller "klokkes" som det så fint heter. Det er noe man alltid gjør med en ny turbo (som ikke er original fabrikksdel). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 flensen på turboen kan vell ikke forandres, men kompressor huset kan vris :) Bare fantasien som begrenser hva en kan lage av overganger og mellomstykker:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg