Gå til innhold

Snodige problemer med en b230a.. HASTER

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Trodde du hadde kobla den store på innsuget:D Hehe...

Har en mistanke om den derre tomgangsolenoiden eller hva den kalles... Hadde ca samme problemet på 740n min også. Da hadde jeg ikke den koblet til.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel legge til at når motoren går og jeg holder gassen såpass langt ute at den går rundt 13-1500rpm, å da gir bånn fjøl, kommer det 13043 smell + røyk ut fra forgasseren, åsså øker turtallet til jeg slipper gassen..

 

Mistenker sterkt at det er noe med tenninga, men har som sagt byttet alt, å fått det justert på merkene osv..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningslampen har jeg ikke tilgjengelig for øyeblikket.. :p

 

Men ALLE 3 hjulene er nøyaktig på merkene, å fordeleren peker på syl 1, altså 0grader fortenning.. Hjelper heller ingenting å vri på fordeleren, så.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
prøv med ny stift... hadde samme problem med en 230a engang jeg og, der va isolasjonen på ledninge fra stifte brent:P

 

Ja, dersom det er stifttenning så kan den lille rakkeren gjøre mye ugagn. En 240 jeg hadde i sin tid hadde plutselig og sånn helt uten videre fått seg en stiftåpning på noen få tideler. Den gikk som ei bøtte møkk. Da jeg noen uker og et skyhøyt bensinforbruk senere åpnet panseret, sjekket stiften og justerte den på øyemål så ble den sitt gamle gode (nåja, det er grenser for hvor god en B21A Optimal blir, men anyway...) jeg igjen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen ja.. var slik Reodor F sier. Den plast-tappen på stiften som ligger mot fordelerakslingen hadde smeltet og stiftåpningen var lik 0. Kjøpte ny stift å smurte akslingen, samt plast-tappen med fett, så nå funker den helt konge.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår