Gå til innhold

Trenger tips om vedlikehold av lakkforseglet bil

Ranger emnet


MrMyagi

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny bil som er lakkforseglet med Meguiars produkter.

 

Hva skal jeg gjøre for å vedlikeholde denne forseglingen best mulig?

 

Tenker på å kjøpe en flake med Meguiars Quick Wax og bruke etter vask, men føler at dette blir litt for 'lite'. Det vil si burde jeg legge et lag med voks oppå forseglingen og så bruke Quick Wax etter vask?

 

Jeg forstår det slik at Meguiars lakkforsegling inneholde polymer. Et det et poeng å benytte Meguiars NXT produkter for best mulig kompabilitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt benytte deg av NXT Spray wax etter vask wr får det til å holde litt lenger. Men det beste Tipset er vel å vaske ofte med en mild Shampoo som f.eks Gold Class og ikke bruke avfettning. Eller bare kjøpe seg en flaske mg21 og vokse den en gang i blant.

Meguiars :) En bil og du er hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger :o)

 

Det var de som lakkforsegla bilen som anbefalte Quick Wax. Syntes det virker greit å få på litt voks etter vask, så slipper jeg å få de stygge 'tørkemerkene'.

 

Men det ser vel i alle tilfeller som om jeg legger på et lag voks på toppen av lakkforseglningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mg 2o og 21 er Meguiars sine lakkforseglinger. Gjøres helst for hånd. For det første er det bare å legge et tynt lag, og den skal ikke brytes ned bare tørke. Men den viktigste grunnen til å gjøre det for hånd er at det er utrolig deilig å legge siste hånd på verket for hånd etter en hard dag med maskinpolering.

Slippe støyen fra maskinen og bare nyte følelsen av en nypolert bil mens du legger på sealeren.Sett gjerne på litt fin musikk til arbeidet så blir opplevelsen komplett.

Meguiars :) En bil og du er hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår