Gå til innhold

Bora 2000 SR (Nå med nye bilder etter lakkering!!)

Ranger emnet


Bora2000SR

Anbefalte innlegg

ja blir nok kasse fra hellsten ja... ble vist rundt 14 000 for kasse me frakt... ikke noe pant i min siden det er slått hull..hehe... clutch koster ikke mere enn 2200kr så det må jeg jo ha:P... lurer på om jeg skal se etter en kraftigere clutch... greit å ha. om det ikke koster så mye mere så...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg akkurat kommet hjem etter å ha tatt ut den gamle girkassa... der var det ett digert hull gitt:P så inn til "diffen" hvor drivakslene går inn... masse smådeler som lå inni der gitt.... knust til partikler:P hehe.... tror jeg brukte rundt 3 timer å ta den ut... syns ikke det var så lang tid på en grevling... har aldrig gjort noe sånt før så...

 

ellers så har jeg samtidig vært ute med starteren og "overhalt" den. rensa og smurt opp på nytt.. får ikke testa før nye kassa er montert men den virka litt bedre bare når jeg kjente på den så... bilder kommer etter hvert av kassa med hull i:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg akkurat kommet hjem etter å ha tatt ut den gamle girkassa... der var det ett digert hull gitt:P så inn til "diffen" hvor drivakslene går inn... masse smådeler som lå inni der gitt.... knust til partikler:P hehe.... tror jeg brukte rundt 3 timer å ta den ut... syns ikke det var så lang tid på en grevling... har aldrig gjort noe sånt før så...

 

ellers så har jeg samtidig vært ute med starteren og "overhalt" den. rensa og smurt opp på nytt.. får ikke testa før nye kassa er montert men den virka litt bedre bare når jeg kjente på den så... bilder kommer etter hvert av kassa med hull i:P

Du står på ja :)

Kan virke som om vw har lagd kassene av resikulert papp eller noe slikt :) er visst noen popnagler som tar kvelden inni der.

Hellsten kassen er forsterket, jeg merket iallefall stor forskjell på 1 og 2 gir i forhold til den orginale kassen.

Jeg brukte ca 2 timer på å å montere kassen ;) alene

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står på jeg vettu:P hehe...ja går fort å sette inn når den er tatt ut... ja er ikke de beste kassene nei... er noen nagler inni dær som ryker ja... i diffen problemet mitt var. akslingen som røyk. girkassa er i orden men ikke der hvor akslingene går inn...men bytter kassa likevell...lik så greit...

 

har ikke vtesta starteren enda men den virka bedre... var ikke noe smøring igjen inni den når jeg åpna den så ikke så rart den hylte!!hehe...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

har ikke skjedd så mye med boran i det siste her nå pga mangler penger til kasse... kommer skattpenger snart så da blir det handla ny forsterkakasse fra hellsten... det blir så digg.....

 

har faan ikke fått lakkert bilen enda heller.... skal s om jeg får rota til å begynt med litt sveising av panser og bakluke en dag her så jeg får starta... noen småbulker som skal bort også så må på shoping så fort penga kommer. har faktisk ombestemt meg ang fargevalget.. skal ha orginalfargen men uten flakes. blir vel 2delt. argen kommer når det er bestemt og lakket:P

hehe

 

eller så må jeg på møller å skaffe meg nye bolter svinghjulet siden de som er på nå er skadet etter girkassetrøblet!!! biter som har skrapa borti så dem er så defekte at dem ikke går å bruke igjen... åsså må jeg ha meg ny clutch da den er full i gitolje:P hehe...

 

er på utkikk etter panserforlenger i stål men kommer ikke på hvor jeg fant det... men får vel bare lage en da....får se om jeg gidder...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du har hatt trøbbel med kassen. Hvor langt har bilen din kjørt?

Håper jeg slipper problemer med kassen. Har ikke råd til noe slikt nå.

 

Mitt neste prosjekt blir å installere inn litt lydanlegg. Har tatt med meg noe fra USA sist jeg var der. Ska se om jeg får laget en tråd slik som du anbefalte =) Grøftelys står også på tapeten..må jo ha det klart til mørke høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåkelys er greit ja:P skal bestille meg fra ebay jeg... fant kinakopier til 10 dollar... men det er nesten ett must å ha xenon i dem da dem har en tendens til å smelte har jeg hørt....

 

men for 10 dollar så kan de bare smelte i hytt og gevær for min del... bestiller noen mens jeg bestiller dem siden dem er så billige... får solgt dem til noen uansett så...

 

ang kassa så har bilen rulla 180 000 nå... problemet var jo at jeg reiv løs på grusen og det kom asfalt.... var ikke meninga at den skulle spinne men ble sånn da jeg skulle forte meg ut fra ett kryss hvor det var grus.. å med 18" felger og godt grep så river den sund litt:P

 

kassene er en svakhet.. men er vel eneste store svakheten på dem så..hehe

 

ellers så har jeg ikke hatt noe problemer med den..... bytta svært lite slitedeler også... siden det er en 1.6 så er det begrenset for hvor mye du skal klare å slite bilen uten å sarve den med spøling og hærjing så....

 

tor ikke du kommer til å angre på kjøpet værtfall...

 

om du har intresse for det så må du bare komme en tur til verkstede jeg holder på i om dagene, så kan vi prate litt drit å se på bilene til hverandre.... vi er ett par kompiser som har verksted på byneset... bilen står der til kassa kommer inn:P ser litt stusselig der den står nå ja:P hehe....

 

ikke at det er så mye å se på siden det ikke er gjort så mye med den da... er kun senka, øyelokk, 18" felger, sotaruter og 4motion frontleppe... men du ser vel det i tråden min så...

 

skal få begynt på bulkfjerning og panserforlenging snart tror jeg...

 

venter på litt penger nå i uka her...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

grus er greit men ikke på grus åsså gå over til asfalt liksom.. den tar tak ganske fort. vertfall om du har breie dekk som sitter godt... har burna en del med bilen før men det var med smale 17"dekk... går som faan mn er ikke så veldig lurt siden kassene er en svakhet på disse bilene..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

da har det faktisk skjedd en del igjen med bilen.. har ikke hatt så mye penger i det siste så...

 

men har vært å fått tak i ny clutch med trykkplate og nye bolter, girkasse kommer vel på onsdagen, fikk tak i ei brukt kasse som var gått 97000km.

 

G-ladder og diverse blir kjøpt om ikke så lenge så det blir komressormata 1.6 iløpet av vinter muligens.

 

har sveisa igjen emblemet i bakluka, halvmåne i panser er sveisa og øyelokk er sveisa.

 

har sparklet småbulker og har såvidt begynt på bakluka og panseret.. demontert noen lister og slikt.

 

driver å utvider verkstedet fra 90kvm til 250kvm pluss 1 løftebukk til så er litt arbeid der også men satser på å få satt i kassa til helga så den starter vertfall:P

 

er vel muligens å se på veien om 2-3 uker om jeg er ferdig med alt av sperkling og lakkering.

 

bilder kommer etter vært:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da er faktisk ting skjedd atter en gang!!

 

montert clutch, trykkplate og girkasse.

 

satt sammen det meste i motorrommet så det er ganske ferdig. var ute å kjørte i stad.... funket knall enn så lenge vertfall.

 

planen er lakkering i helga som kommer eller iløpet av slutten av neste uke....gleder meg!!!!

 

blir samme farge men med litt kobberflakes:P lækkert!!

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da er enden nær!!! bilen ble lakkert i forrigår å alle smådeler og fangere ble lakkert i kveld. altså torsdagskveld:P

 

skal montere det i morgen.. ble montert det meste av ruter og lister rundt ruter i dag. fikk noen sig som ble slipt bort og slikt så det ser noenlunde bra ut.skal ta det noe grundigere senere men skal sette den sammen først:P

 

i morgen skal den ut å skli!!!d skal bli godt!! bilder kommer etter hvert men skal ta med speilreflekskameraet mitt.... hater mobilbilder..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

vært arti å hørt hva folket tycks:) vet ikke om folket ser det men panseret er forlenget 1,5cm ved lyktene istede for de hjemmelagde øyelokkene i glassfiber.. synes det gjor seg selv med så lite..

 

her er forresten ett av bakluka etter gjensveising.. ikke så mye å se på mn slenger med uansett:)

 

noe skitten bil på bildene mn det regna så jæ... så:)

 

DSC_0001.jpg

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår