MKj Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Hei! Det har seg slik at det vibrerer noe jævlig i girstanga på 2000 - 3000 omdreininger. Det er først og fremst i første og andre gir, men merker litt i de høyere girene også. En kompis mente det er en gummiforing som er gåen. Stemmer dette? Vil det bli dyrt å få fiksa? Tror også dynamoreima må skiftes. Er dette noe jeg kan få til selv, eller er det best å overlate det til fagfolk? Det dreier seg forøvrig om en '88 740 GLE. Blir takknemlig for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Boltene på hardykoplingen din er på vei til og løsne ( har skjedd 4 ganger hos meg ) jekk opp bilen, stram med ( 19 og 17mm ? ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Ja, jeg dro av boltene, medbringeren og hardyplata en gang.. Det også vibrerte litt kan man si. Som erik sier ta å stram boltene, hvis ikke så kan det brått være ett motorfeste, girkassefeste e.l. som har kasta inn forkleet. Beveger spaken seg mye hvis du slipper gassen og gir til igjen i fart? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Motorfeste!! Om det ikke er en turbo bil med litt ekstra power, er det skjelden noe med hardyskiva. Men du kan jo se om det er et motorfeste som er gåendt. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 holder noen knapper på hardyplata/boltene jeg og gitt...kjørte med 1,5 bolt i 3 mil (skal være 3 stk) med 740'n en gang, vibrerte opp til 60, også ga deg seg litt...men alle var løse, og Mangla en bolt hos meg... akkurat samme symptomene ;) Både når man ga gass og slapp gassen...også hørte du det var ett eller annet som ble "kasta" rundt under bilen, hehe. Turte ikke la vacum-måler'n gå over 0 da gitt.. :D Dynamoreim bytter du selv...lett som en plett. trenger 12/13mm fastnøkkel og 10 mm skallenøkkel, så er den byttet på maks 10 min. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKj Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Takker for alle svar. Er litt newbie når det gjelder 740, så vet ikke helt hva hardykoplinga er for noe :wonder: Noen som gidder å forklare, eller aller helst har et bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Takker for alle svar. Er litt newbie når det gjelder 740, så vet ikke helt hva hardykoplinga er for noe :wonder: Noen som gidder å forklare, eller aller helst har et bilde? gummitingen mellom girkasse og mellomaksling? er 6 bolter til sammen der du kan sjekke;) Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.