Gå til innhold

Bil stereo bygger i bergen?

Ranger emnet


villejan

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er når jeg tar hendene ut av bukselommen og begynner å klappe av ekstase når den som har bygget anlegget er ferdig!!!;)

NEida, det er ikke så gale. Bare gode tanker.

 

 

Og til turbospesialgolfen: Det er nok ikke i kebabkonebilen, men i golfen...Endelig den bilen somkan kjøre fra deg... selv om du har fullastet bil og kjører med livet som innsats:D

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Er når jeg tar hendene ut av bukselommen og begynner å klappe av ekstase når den som har bygget anlegget er ferdig!!!;)

NEida, det er ikke så gale. Bare gode tanker.

 

 

Og til turbospesialgolfen: Det er nok ikke i kebabkonebilen, men i golfen...Endelig den bilen somkan kjøre fra deg... selv om du har fullastet bil og kjører med livet som innsats:D

 

 

å klappe av ekstase. ser fryktelig femi ut når jeg ser d for meg :op

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Er når jeg tar hendene ut av bukselommen og begynner å klappe av ekstase når den som har bygget anlegget er ferdig!!!;)

NEida, det er ikke så gale. Bare gode tanker.

 

 

Og til turbospesialgolfen: Det er nok ikke i kebabkonebilen, men i golfen...Endelig den bilen somkan kjøre fra deg... selv om du har fullastet bil og kjører med livet som innsats:D

 

Såg fin ut den golfen, og det gjelder ikke hvor mye hester man har, men hva man satser... :rolleyes: og oljefyren min satser ALT til tider, hvetfall i fra valdress å sånt :D

Turbo Golf er tingen, (uavhengig og den går på diesel eller bensin :D) :rolleyes:

 

Men jeg kan sikkert klare å ordne noen billige spon plater, blir litt mere vrient med MDF plater, men spon holder lenge det....

og visst du kommer med mål så kan jeg nok kappe det opp til deg og, men da blir det ikke før rundt jule tider, bor i ålesund nå, men kommer hjem rundt den 13 des-16 des...... kan kanskje klare det før?

 

Hva skal du ha i bilen da? og skla du bygge forsterkerene inn og få det litt proft eller er dette bare for å få lyd, og få det til å se litt overkommelig ut...?

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat det heller, men om det er noen som har erfaringer med å bygge fine og skikkelige anlegg, så vil jeg gjerne ta i mot hjelp og hjelpende hender...

 

Planen er å bygge et PENT anlegg som i tillegg til ser bra ut, må det kunne spille temmelig bra ut også. Jeg skal ikke legge ned så mye peng idet siden jeg ikke strør rundt meg med det...Evnt. må det kjøpes litt etter litt.

Planen:

2*8subber(Grunnet plass, og en utspekulert idè)

Frontsett(innbygget i dørene, kassen må her bygges... noe jeg trenger hjelp med)

1 eller 2 forsterkere, kommer helt an på hva som trengs.

0,5F kondis.

Spilleren har jeg så det trengs ikke.

 

Hvis noen kan hjelpe med hva dette vil koste så er det positivt.

 

Planen er å få det innbygget i glassfiber sandwich å få det lakkert i bilens farge. Forsterkere og delvis subbene skal også monteres inn. Det som er viktig for meg er også vekt... siden bilen skal gå litt bra, og ikke henge mere med ræven enn det den gjør...

Det må også til slutt være plass til en barnevogn i bagasjerommet....

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Oi Oi Oi, her var det mye kriterier som sku oppfylles.. :D

Tror jeg trekker meg her når du begunte å snakke om glassfiber og vekt, og attpåtil skal ha plass til en barne vogn, er jo ikke allverdens plass i en Golf II fra før av :rolleyes:

 

Men visst du skal slå fra deg ideen om vekt, og evnt plass, så kan jeg nok komme tilbake :D

 

Men uansett dette kan bli bra visst du treffer den riktige, og lykke til, gleder meg til å se når det er ferdig...

 

Over til annleg, der ville jeg gått for noen RockFord Elementer, disse ligger i en helt grei prisklasse og har selv vurder dem, ellers finnes det jo 1000-vis av elementer som alle anbefaler like varmt.........

Forsterkerer er jo og like stort utvalg, tror du bare skal ta deg en tur på paradis eller på nøstet og si at du skal ha noe SKIKKELIG, og visst du ikke blir fornøyd så få de det i retur!!

 

Har du Sett Stian sitt annleg? Forsterkeren er helt grei effekt messig og klarer fint å drive 2 stk 8" på 400Watt RMS +/- og den ser utsene messig helt greit ut også... Prisen e også til å leve med...

 

Og det kommer jo helt annpå hvor mye du skal legge ned i annlegget da....

og siden du har spiller og trenger alt utenom så vil jeg tro at du skal klare deg Rundt 15 000,- +/- eller?

 

Strøm og høytaler kabler kjøper du på biltema, men FOR ALL DEL ikke kjøp signal kablene der, da får du Turbo inne i kupèen også, det sliter jeg med..... ARRRGH spander heller en 400+/- per signal kabel....... så slippe du å ta det opp igjen....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke å leve opp til disse kriteriene....:D

 

Har fått et "tilbud" som kommer meg på ca.10000... ikke gale, men skal det betales på en gang kan jeg glemme det tror jeg... Det er litt mere enn det jeg tenkte meg, men da får jeg det som jeg vil ha det.

 

Tror vi tar det sånn litt etter litt...:(

Skal jo ha dvd spiller og skjerm også, så da må jeg plutselig putte på 6000,-

 

Så såvidt på Stian sitt, men kan ikke huske forsterkeren... Håper jeg får fatt i ting pent brukt. Må ha en 4 kanals forsterker, siden jeg også skal drive frontsettet. hvis ikke jeg skal drive frontsette med spilleren og subber+hattehøttalerene min på forsterker!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

ang. turbo lyder, prøæv å legg signalkabelen litt fra støm kabelen...det gjør underverker. biltema competition signal er faktisk ikke SÅ gale.. går opp i loddingen litt lett da men...

 

Sant nok, men jeg ligger ALLTID signal og srøm på hver sin side av bilen, men allikavel, er som du sier dårlig jording åp dem, forsvinner av og til når jeg riksler litt på dem men med DLS kablene som låg i Celciaen hadde jeg aldri det problemet....

BILTEMA SUCKs

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legge alu. folie rundt signal og strømkabel.. dette skjermer utstrålingene fra kablene... kan prøve med alu tape også... dette skal fungere. Hadde det problemet på mazdaen min...da gikk det greit..

 

Competition kablene dems funker faktisk!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Trenger jo ikke å leve opp til disse kriteriene....:D

 

Har fått et "tilbud" som kommer meg på ca.10000... ikke gale, men skal det betales på en gang kan jeg glemme det tror jeg... Det er litt mere enn det jeg tenkte meg, men da får jeg det som jeg vil ha det.

 

Tror vi tar det sånn litt etter litt...:(

Skal jo ha dvd spiller og skjerm også, så da må jeg plutselig putte på 6000,-

 

Så såvidt på Stian sitt, men kan ikke huske forsterkeren... Håper jeg får fatt i ting pent brukt. Må ha en 4 kanals forsterker, siden jeg også skal drive frontsettet. hvis ikke jeg skal drive frontsette med spilleren og subber+hattehøttalerene min på forsterker!

 

Stian kjøpe en sånn Power Acoustikk Gothic (nye series) 1600-2 Med blå lysdiode og eller blank overflate med litt grått på...

 

Gjør som han, her og nå handle konto, 4 mdn FRI utsettelse, da har man pluttselig råd til et annlegg på 10 000 - 15 000,- Over 4 mnd, 2500,- + i mdn :D

 

Anngående DVD spiller sjekk denne http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=731

ER skjem med innebygd DVD spiller har sett på den selv, Og ble MEGET overasket over kvaliteten på skjermen og DVD spileren til den prisen.

 

Visst du har en oppegående spiler så klarer den å drive et helt gret front sett ja, men det er jo seff bedre med en forsterker...

 

Men jeg ville ha gått for en Egen forsterker på Subbene og så en mindre en på hatte høytalerene,og evnt frontsett.....

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår