Gå til innhold

"Seksogsøtti'n" '76 Golf 1,1

Ranger emnet


KingSnake

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett inn en 1.6l 801 blokk fra polo 6n, da får du kvikk motor, noenlunde samme utseende,og slipper å bygge om motorfester.

Disse er rimelige og greie motorer, og du får de med 5tr kasse.

Tommmy

 

Men vil man virkelig putte i en av disse svake kassene? Det lureste man kan gjøre er vel å selge den for en passelig sum til en av de mange eierne av Polo 6N/K (og deres Seat-derivater) som har gåen kasse;).

 

Om man leser i tråden til Tim73 som jeg linka til ser man at girkassefestet til femtrinns Polo-kassa ikke passer i festeøret i rammevangen på Einser-Golfen. MEN her må det la seg gjøre å lage en egen mod., ettersom festet i det minste sitter i det området det hører hjemme.

 

Gå for en eldre 1,3 Schlepphebel-motor. Da får du noe som tåler turtall - og det liker jo vi som bruker motorer med Weber DCOE (for det er vel uansett det man ender opp med her):D.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Veldig fin 76' du har fått tak i, er litt missunnelig jeg :)

Angående motor så kan du jo sette på et par doble weber forgassere så blir det kanskje litt mer futt i den.

Jeg synes golf er en morsom bil å kjøre selv med liten motor, de veier jo ikke mange kiloene.

 

Jeg har selv en 75' med mye mer rust, skulle ønske den var ferdig oppusset slik at jeg kunne kjørt rundt i det fine været.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har fått gjort litt nå. Tatt litt mer tid enn forventet da det har vært mye jobbing de siste månedene.

 

Dette er blitt gjort:

Sandblåst, sveiset, tectylert og lakkert kanaler

Sveiset og lakkert hjulbue sjåførside.

Flekke lakkert div steinsprut.

Fikset div lys.

Ordnet håndbrekk.

Byttet regreim og vannpumpe.

 

Gjenstående før EU-kontroll:

Få motoren til å gå rent. Sliter med at den ikke starter hver gang. Tar ut plugger og kinner, setter de inn igjen så starter den. Kjører litt og så stopper jeg motorem, så starter den ikke. Får nok for mye bensin tenker jeg. Får se på gasseren, er ingen kløpper på dette, men får lese litt. Har hatt litt kødd med dårlig batteri og dårlige pluggledninger. Skal bytte dette i morgen.

 

Fremtidige planer for sommeren:

Coilovers

Felger og dekk

Nye lister

Kanskje chromespeil

 

Skal se om jeg får lagt ut bilder av noe av arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers.

 

Skal det ikke være noe mer på innsuget ned mot eksosmanifolden? Mener jeg har sett dette på et annet bilde. Men jeg har såfall ikke denne delen heller.

 

Pen motor det der, slik er ikke min :-)

 

ja det skal vere noe der, men det er til vinterbrukfor å få lit varmere luft til motoren om vintern. æj har min i bilen ferdig lakert har bare ikke satt den på. og trur ikke æj har bruk før den om sommern heller.

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår