Gå til innhold

Undersøkelse: Bil til 250'

Ranger emnet


RasleRasle

Hvilken bil?  

39 stemmer

  1. 1. Hvilken bil?

    • Volvo S60 D5 163HK -2004
      5
    • Volvo S80 D5 2.4 163HK -2004
      12
    • BMW 525TDS -2002
      16
    • VW Passat 1.9TDi -2004
      7


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å svi av 250.000 på en brukt bil. Jeg kjører ca. 30-40000 i året, og derfor kunne jeg kanskje tenke meg en diesel.

Har idag en gammel c-klasse diesel fra 96.

Vurderer sterkt en volvo s60 med 2.4D 163hk, evt en s80 med samme motor men litt eldre. Jeg vil ikke ha noe mindre enn det jeg har idag, fysisk størrelse er forholdsvis viktig. Gode forslag mottaes med takk. Mulig det er biler jeg ikke har tenkt på;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

den 156'n der var SINNSYKT tøff, kunne tenkt meg en sånn en i framtida.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker interiøret i alfa 156, det er utrolig pent.

Er dog litt redd for at det skal ramle fra hverandre..

 

Men ja, alfa er ikke dumt. Lurer på om jeg må ha en prøvetur i diverse biler. Får kompilere en liten liste og ta etpar dager fri, der man bare kjører. Kjekt å sammenligne biler på noenlunde samme tid, så man får et mer nøyaktig bilde av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Accord diesel. Jeg er storfonøyd med min. i-CTDi-motoren er en kruttpakke, og man merker nesten ikke at det er diesel (unntatt på forbruket da).

Tourern har det største lasterommer i sin klasse.

Ha en Hondaopplevelse hver dag!

 

Jon

86 Acura Integra RS, 91 Honda NSX, 04 Honda Accord Tourer i-CTDi Executive, 82 Honda Prelude, 05 Volvo V50 2.0D, 72 Honda N600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker interiøret i alfa 156, det er utrolig pent.

Er dog litt redd for at det skal ramle fra hverandre..

 

Dette er kun vas, rett og slett. Greit nok, Alfa har slitt med mye drittbiler på 80 og tidlig 90-tall, men nå er modellene bra bygget, og holder en meget bra standard.

Kan si så mye at motoren i den 156 er samme som sitter i GM-modellene,feks Saab og Opel.

Ta deg en tur innom norges alfaforum, så kan du spørre der om du er redd for bilens kvalitet :)

Det eneste du må passe på er at forstillingen er litt småproblematisk etter x antall KM.

Gamlingen har en 2004 modell av denne bilen, og har ikke hatt aldri vært på verksted med denne,bortsett fra registerreimbytte,og skifte av forstillingen (begge var garantisaker), denne har nå gått 70000km siden Januar 2004.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke akkurat de beste alternativene for å være helt ærlig, hvor er Golf 5 ? eller audi ?

 

syns du kan få mye mer bil for de pengene enn en Passat eller den bmw en , Men de volvoene er ikke så dumme =)

 

de er fin de og jeg vil tro at dem er også verdt pengene

 

men jeg stemmer Volvo jeg, selv om jeg mener du bør se på litt flere biler til den prisen ;)

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke akkurat de beste alternativene for å være helt ærlig, hvor er Golf 5 ? eller audi ?

 

syns du kan få mye mer bil for de pengene enn en Passat eller den bmw en , Men de volvoene er ikke så dumme =)

 

de er fin de og jeg vil tro at dem er også verdt pengene

 

men jeg stemmer Volvo jeg, selv om jeg mener du bør se på litt flere biler til den prisen ;)

 

hahaha, at du tør å si noe sånt, er jo BMW e39 som er den bilen av alle du får mest for penga for, dem ligger på rundt 200k +/-, audi er billige pga deres dårlige kvalitet, ikke er dem pene heller.. ikke er dem bakhjulstrekkere heller, nei alfa 156 eller BMW 525tds er gode biler, samt Volvoene...men du som skal velge, ditt valg.

for din egen skyld.. HOLD DEG UNNA audi.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, at du tør å si noe sånt, er jo BMW e39 som er den bilen av alle du får mest for penga for, dem ligger på rundt 200k +/-, audi er billige pga deres dårlige kvalitet, ikke er dem pene heller.. ikke er dem bakhjulstrekkere heller, nei alfa 156 eller BMW 525tds er gode biler, samt Volvoene...men du som skal velge, ditt valg.

for din egen skyld.. HOLD DEG UNNA audi.

 

Alfaene er vell også fwd om jeg ikke tar helt feil?, men er enig med deg Audiene er ikke noe serligt å se på, men å rake ned på kvaliteten er vell litt verre de har mandags biler som alle andre biler dessverre.

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaene er vell også fwd om jeg ikke tar helt feil?, men er enig med deg Audiene er ikke noe serligt å se på, men å rake ned på kvaliteten er vell litt verre de har mandags biler som alle andre biler dessverre.

 

ja, det har alfaen ja+volvoene, men det er en bil av en annen verden, linjer og et ekstremt interiør(litt wannabe ferrari) sinnsykt tøft.

 

Nja, alt det jeg har hørt/sett av audier sier litt om navnet deres, de burde skjerpe seg(noe de forhåpentligvis har gjort med 07-08 modellene.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår