Gå til innhold

"Ny" bruksbil: 93 Audi 100 2.3 sedan

Ranger emnet


Rebell

Anbefalte innlegg

Da har det blitt "ny" bruksbil. Valget fallt på en voksenkjørt

93 modell Audi 100 2.3E sedan. Den er sølv metallic, gått 245.000i skrivende stund.

 

Den er meget pen og hel i karosseriet, ingen bulker og minimalt med striper med tanke på alderen, interiøret vil jeg påstå er nærmest som nytt.

 

Tror nok det er mye bil igjen her. Synes selv jeg fikk den til røverpris, da det er noe småtteri på den, men mesteparten fikser jeg selv.

 

Eneste som er feil på den er:

- Klimadisplayet har en ripe

- Slitte bremeseskiver foran

- Et lite hull i eksosen, fremre del.

 

Alle disse delene er bestillt / kjøpt.

Ny klimakontroll er underveis, bremseskiver er kjøpt og ny eksos er kjøpt.

 

Ellers fremstår bilen som meget strøken med tanke på alder.

 

Andre planer:

- Sette på hvite blinklys foran og på sidene (bestillt)

- Litt senk. Noen som har tips om hvilket senkesett jeg skal gå for om jeg ikke vil ha det alt for stivt, men samtidig kvalitet?

- Lakkere speil, lister og lakkere "ned" i bilens farge.

- 18" hjul, men vet ikke helt hvilke enda.

- Chromeringer på instrumentene.

 

Ellers må jeg si at jeg er veldig overrasket over komfort og kvalitetsfølelsen på denne bilen. Alt virker meget sammenskrudd og kompakt. Og i tillegg har jo motoren en herlig lyd :)

 

 

PS: Om noen er interesert i å kjøpe originale 16" audifelger med helt nye Pirelli P6000 205.55.16 så er de til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer :)

 

18" synes jeg gir ok komfort. Har alltid kjøprt på 18" og 19" :)

Men får se om jeg sliter ut sommerdekka som var med bilen først.

 

Men, lurer på om noen kan fortelle meg hvor jeg får tak i chromeringer til instrumentene? Har lange dashbordet med ekstra målere... Passer de samme ringene som på A6 98->? Finner sett med 6 ringer til kun den bilen...

 

Noen som vet om det er mye styr med å få litt sterkere lys i instrumentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg satt på ny klimakontroll, ny eksos og nye bremser.

Har funnet ut at jeg trenger avant, og derfor skal denne selges.

 

Om noen er interesert så får dere pris, mer info osv på PM eller telefon. Bilen selges eller byttes i A6 C4 Avant, 2.6. MÅ ha klima og helst S-ratt, men det er ingen tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår