Gå til innhold

Hva trengs for å montere senkesett?

Ranger emnet


prodigious

Anbefalte innlegg

Hei igjen, siden ingen ville svare i min forrige tråd;

 

Hva trenger jeg egentlig når jeg skal montere ett senkesett?

 

Senkesettet med fjærer og dempere selvfølgelig..men det var noe snakk om originale fjærbein?! Da mine er bygget om ved hjelp av ett firma, har jeg ikke selv peiling på hva som trengs, og hvordan det gjøres. Bak er greit, men tenker først og fremst på foran!

 

 

Håper på raske svar, da jeg må få tak i ett godkjent senkesett så fort som mulig...siden bilen skal vises hos biltilsynet om ikke mange dagene!

 

 

Takk for alle raske og hjelpende svar ;-)

 

 

Mvh Mads Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dine fremre er bygd om med gjenger og antagelig har fått den orginale fjærskålen fjernet må du ha nye fjærbein.

 

anbefaler å bytte hjullager når du først har det av, og fjærbeinslager

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tilfeldigvis har noen slike fjærbein til overs til en billig penge? Eller vet hvor jeg kan få tak i billig?

 

Jeg har ikke så store mekaniske ferdigheter som dere sikkert har fått med dere, vil jeg da trenge ett komplett fjærbein med bremser og alt, eller kan man bare kjøpe uten dette om det ikke trengs?

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg brev fra statens vegvesen om at jeg kun har ut mnd på å gjennomføre PKK... så det som er spørsmålet før jeg bestiller senkesett;

 

Dersom jeg f.eks kjøper ett senkesett med 70/60-senk og fjærene er så myke at det subber, vil jeg da kunne bytte fjærene til noen som er stivere(som har TÜV-godkjenning) uten videre problemer for godkjenningen?

 

 

TAKK FOR RASKE SVAR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er 1 meter?

 

Fra spøk til revolver.

Hvorfor skal bilen på tilsynet, når det bare er snakk om PKK??

Kjør den på et verksted og ta kontrollen, så får du 1 mnd å fikse feilene på. Ikke sikker dem henger seg opp i fjærene.

Dersom det subber med 70/60 senk så er det ikke pga for myke fjærer, men for store felger/dekk.

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er 1 meter?

 

Fra spøk til revolver.

Hvorfor skal bilen på tilsynet, når det bare er snakk om PKK??

Kjør den på et verksted og ta kontrollen, så får du 1 mnd å fikse feilene på. Ikke sikker dem henger seg opp i fjærene.

Dersom det subber med 70/60 senk så er det ikke pga for myke fjærer, men for store felger/dekk.

 

 

Jeg har allerede tatt PKK hos ett tilfeldig verksted, men fikk beskjed om å vise den på biltilsynet pga senkesettet. Det må da ha blitt fikset innen den tid, og lurer fælt på hva jeg bør gå for..hvor mye senk etc.. vil helst slippe å kjøpe nytt senkesett enda en gang etter dette, om du forstår?!

 

Grunnen til at jeg spurte om dette med subbing mht 70/60-senk var fordi Frode aka Polo Classic sa at han hadde kjørt med 75mm senk og det hadde gått greit.. og da jeg spurte om 70/60 ville gå på min, sa han at det kom ann på hvor mykt senkesettet var.. hehe..

 

Er det rart man blir forvirra! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår